VIBA ziet onderzoek Ondernemingskamer tegemoet

Datum nieuwsfeit: 22-01-2001

VIBA N.V.

VIBA ziet onderzoek Ondernemingskamer met vertrouwen tegemoet

VIBA ziet onderzoek Ondernemingskamer
met vertrouwen tegemoet

Zoetermeer, maandag 22 januari 2001 - Reesink N.V. bereidde een vijandige overname van Vereenigde Ingenieursbureaux VIBA N.V. voor. Uitsluitend teneinde die vijandige overname af te wenden, is door VIBA een indirect belang in de vennootschap overgedragen aan de heer R. Lubbers, commissaris van VIBA.

Reesink N.V. is naar aanleiding daarvan naar de Ondernemingskamer gestapt. Deze heeft - zo is op 19 januari jl. bekend geworden - de gevraagde voorzieningen afgewezen en tot een onderzoek naar enkele aspecten verband houdende met bedoelde overdracht bevolen.

Reeds in een recente algemene vergadering van aandeelhouders van VIBA heeft de heer Lubbers gesteld dat indien en voor zover door de afwending van de vijandige overname belangen van aandeelhouders zouden zijn geschaad, genoegdoening zou worden gegeven. De heer heeft Lubbers nog vóór de uitspraak van de Ondernemingskamer zijn voorstellen, om tot de bedoelde genoegdoening te komen, geuit in een brief die aan alle aandeelhouders bekend is gemaakt.

De Directie van VIBA heeft zich met die voorstellen verenigd en ziet met vertrouwen het komende onderzoek tegemoet.

Noot voor redacties