Getuigen gezocht bedreiging buschauffeur Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 24-01-2001

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 24-01-2001 Persbericht district Den Bosch

GETUIGEN GEZOCHT IVM BEDREIGING BUSCHAUFFEUR (s-Hertogenbosch)

Afgelopen maandagmorgen is een 44-jarige buschauffeur tijdens zijn werkzaamheden bedreigd door een tot nu toe onbekend gebleven man. Het voorval vond plaats op lijn 67 op de Graafseweg tussen 07.30 uur en 08.00 uur. Er wilden daar nog een aantal mensen instappen maar omdat de in de bus aanwezige passagiers vooraan in het gangpad bleven staan was dat niet mogelijk. De chauffeur verzocht de passagiers door te lopen naar achteren. Aangezien daar niet op gereageerd werd verzocht hij dat nog en keer. Daarna besloot de chauffeur de motor af te zetten om de mensen uiteindelijk toch te bewegen om meer ruimte te creëren. Dat werd kennelijk niet op prijs gesteld door een ongeveer 16-jarige jongen die de chauffeur begon uit te schelden. Deze jongen heeft de chauffeur daarop mondeling met de dood bedreigd. Er is aangifte gedaan bij de politie. De politie verzoekt getuigen van dit voorval zich met haar in verbinding te stellen. Tel 0900-8844

BEDRIJFSINBRAAK (Elshout)

Bij een bedrijfsinbraak in Elshout is een grote hoeveelheid pakken koffie gestolen. De inbraak vond plaats tussen maandagmiddag 22 januari en dinsdagmiddag 23 januari.

AUTODIEFSTAL (s-Hertogenbosch)

Vanaf de Zuid Willemsvaart in s-Hertogenbosch is dinsdagmiddag een groene personenauto van het merk Seat Toledo voorzien van het kenteken JV-HV-40 gestolen. De eigenaar was even op ziekenbezoek in het Bosch Medisch Centrum.

SNELHEIDSCONTROLE (Empel)

Op de Hustenweg in Empel is dinsdagmiddag tussen 14.40 en 16.10 uur een snelheidscontrole gehouden. De maximum snelheid bedraagt daar 80 kilometer per uur. Van de 454 gecontroleerde voertuigen zijn er 26 bekeurd. De hoogst gemeten snelheid was 114 kilometer per uur.

COMPUTERS GESTOLEN (s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is er ingebroken in een bedrijfspand aan de Sluisweg in s-Hertogenbosch. Er zijn twee computers weggenomen. Uit een pand aan de Lagelandstraat in s-Hertogenbosch is een computerbeeldscherm gestolen. Men had een ruit vernield waardoor men het beeldscherm naar buiten heeft gebracht.

VERNIELING (s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is een 41-jaruge man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. Hij wordt er van verdacht een vuilnisbak van een muur aan de Nieuwstraat in s-Hertogenbosch te hebben getrapt. De man was onder invloed en is mede daarom ingesloten in een politiecel.

WINKELDIEVEGGES (s-Hertogenbosch)

Vanmiddag zijn in een winkel aan de Markt in s-Hertogenbosch twee winkeldievegges aangehouden. Het betreft een 20-jarige vrouw uit Kerkdriel en een buitenlandse vrouw van wie de personalia nog niet konden worden vastgesteld. Beiden hadden voor een bedrag van ruim f. 650,00 aan kledingstukken in hun tas gestopt. Toen zij daarmee de winkel wilden verlaten voelden zij zich door het personeel betrapt en wilden de goederen terug leggen. Op dat moment werden zij echter aangehouden door de beveiliging en overgedragen aan de politie.