IQUIP partner in 'I-Competence' lesmethodiek

Datum nieuwsfeit: 24-01-2001

IQUIP partner in 'I-Competence' lesmethodiek

Diemen, 24 januari 2001 Op donderdag 25 januari om 15.00 uur wordt op het Dudok College te Hilversum het officiële startsein voor 'I-Competence' gegeven. 'I-Competence', een initiatief van het Nova College (Haarlem) en het Dudok College (Hilversum), is een nieuwe vorm van leren waarbij het bedrijfsleven en het onderwijs nauw met elkaar samenwerken. MBO-studenten gaan aan de slag met realistische projecten die samen met werkgevers uit de ICT-branche worden vorm gegeven. Het onderwijs wordt zodoende voor studenten meer praktijkgericht.

IQUIP Informatica B.V. is partner in de 'I-Competence' lesmethodiek en wordt nauw betrokken bij de invulling van deze nieuwe lesmethodiek. Gezamenlijk wordt bekeken aan welke vaardigheden/ competenties MBO-studenten moeten voldoen als toekomstig ICT'er. Vervolgens worden projecten gestart waarin deze vaardigheden aan bod komen. Zo start binnenkort een pilot waarbij IQUIP haar website laat beoordelen door studenten. Aan de hand hiervan komen de studenten tot criteria die zij belangrijk vinden voor een goede en aantrekkelijke website. Tevens brengen ze een advies uit aan IQUIP. De bedoeling is dat de studenten later op basis van deze criteria een landelijke competitie uitschrijven waarbij ICT-bedrijven kunnen meedingen naar de titel van 'De beste website van het jaar'.

Over IQUIP Informatica B.V.
Met circa 1.500 medewerkers is IQUIP Informatica B.V. één van de snelst groeiende IT-dienstverleners van Nederland. IQUIP draagt nadrukkelijk bij aan het concurrerend vermogen van haar klanten door het vernieuwend inzetten van en het inspireren over informatie- en communicatietechnologie. Naast de Academie beschikt IQUIP over het Verkenningsinstituut voor Nieuwe Technologie, ViNT.

Contact voor de redactie:

IQUIP Informatica B.V.
Joyce van Leeuwen