Bijdrage PvdA aan algemeen overleg milieuhandhaving/SCG

Datum nieuwsfeit: 24-01-2001
Partij van de Arbeid

Den Haag, 24 januari 2001

BIJDRAGE VAN JAAP JELLE FEENSTRA (PVDA) AAN HET ALGEMEEN OVERLEG MILIEUHANDHAVING/SERVICE CENTRUM GRONDREINIGING (SCG)

De PvdA-fractie bepleit het 'nieuwe handhaven'. Enschede en Volendam verplichten tot het aanscherpen en herformuleren van het handhavingsbeleid, met een juiste toedeling van verantwoordelijkheden tussen overheid, markt en burgers, met goed toegeruste en regionaal samenwerkende handhavingsdiensten, met minder regels en vooral minder gedetailleerde regelgeving waar dat bijdraagt aan transparant en beter handhaafbaar beleid.

De meerwaarde van het poldermodel moet tot uitdrukking komen in de fase van de beleidsvoorbereiding maar niet vervolgens de fase uitvoering ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen