Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 25-01-2001

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht
Grote verkeerscontrole

BINNENSTICHT Met medewerking van het regionale Scooterteam van de Politie hebben politiemedewerkers van het district een grote verkeerscontrole gehouden tussen 09.30 18.00 uur. In Zeist, Driebergen/Rijsenburg en Bilthoven werden 77 bromfietsen en de bestuurders gecontroleerd.

Dit resulteerde onder andere in 4 bekeuringen voor het rijden zonder certificaat, 7 maal zonder helm, 21 bekeuringen voor een te hoge constructiesnelheid (opgevoerd), 1 maal voor het niet hebben van een verzekering en bij 12 brommers werd direct een niet geschikte uitlaat verwijderd. Verder werden 4 valse framenummers aangetroffen. Deze brommers/scooters werden vervolgens in beslag genomen en de bestuurders aangehouden.

Naast de controle op de bromfietsen kregen 22 personen een bekeuring voor het rijden zonder de verplichte veiligheidsgordel, 9 bestuurders voor snelheidsovertredingen, 3 maal voor het rijden door rood licht, 12 maal voor het negeren van een weg met gesloten verklaring, 1 maal voor een auto met verlopen APK, 5 personen voor onjuiste of niet leesbare kentekenplaten, 2 maal voor het niet hebben van een hulpkoppeling tussen aanhangwagen en voertuig, en 1 maal voor het voeren van mistlichten.

Ongeval met letsel

ZEIST Gistermiddag rond 15.00 uur is een 8-jarige jongen uit Zeist licht gewond geraakt door een aanrijding met een personenauto op de Oranje Nassaulaan. De jongen stak met zijn fiets de weg over.

De 75-jarige automobilist uit Zeist kon een aanrijding niet meer voorkomen. De jongen liep licht letsel in zijn gezicht en is per ambulance naar het Lorentzziekenhuis gebracht voor behandeling.