Uitbreiding HP portfolio voor Europese service providers

Datum nieuwsfeit: 25-01-2001
Hewlett-Packard

Uitbreiding HP portfolio voor Europese service providers

Nieuwe diensten en producten voor een always-on internet

Amstelveen, 25 januari 2001 Hewlett-Packard richt zich met een reeks nieuwe producten en diensten nadrukkelijk op het groeiende aantal Europese service providers. Het aanbod bestaat onder meer uit een reeks compacte NetServers en opslagapparatuur, en e-utilica, het eerste plug-and-play internetdatacenter ter wereld voor ISPs en ASPs. Ook nieuw in Europa is HP Instant Support, een geautomatiseerd, technisch support-programma via internet.

De eis dat internet always-on moet zijn, is niet langer alleen een technische zaak. Het is uitgegroeid tot een businessvoorwaarde, zeker voor service providers. HP biedt hoogwaardige producten en oplossingen voor de gehele waardeketen van service providers. De nieuwe producten en diensten helpen bij het inzetten van internet voor het aantrekken en behouden van klanten.

NetServer LP 1000r en LP 2000r
De NetServer LP 1000r en LP 2000r zijn door hun geringe omvang ideale PC-servers voor service providers en datacenters met beperkte ruimte.

LP 1000r
HP NetServer LP 1000r is een ultradunne PC-server van 1U hoog met voor dit segment ongekend krachtige prestaties. De server kan worden gebruikt als internet/intranetserver, voor webhosting, voor infrastructurele diensten als bijvoorbeeld proxy, DNS, caching, firewall of loadbalancing, en natuurlijk voor applicatie-, file- en printservices.

LP 2000r
De HP NetServer LP 2000r is een uiterst krachtige, compacte PC-server met een schaalbaarheid die uniek is voor een 2U hoge server. De LP 2000r is uitermate geschikt voor server based computing, daarnaast ook in te zetten voor web- en applicatiehosting, groupware, e-commerce en natuurlijk applicatie-, file- en printservices.

De HP NetServer LP 1000r en LP 2000r zijn met name geschikt voor bedrijven die hun datacenter snel willen laten groeien zonder dat dit een excessieve toename van het vloeroppervlak betekent.

SureStore Disk Array 2100
De SureStore Disk Array 2100 is een opslagsysteem met vier slots, dat met een grootte van 1 U geoptimaliseerd is voor plaatsing in een rek. Deze flexibele, compacte oplossing is ideaal voor service providers die hun opslagcapaciteit uit willen breiden, zonder dat ze veel fysieke ruimte hebben.

E-utilica
E-utilica is HPs plug-and-play-oplossing voor internetdatacenters. Hiermee kunnen service providers en carriers pay-per-use opslag, applicatiehosting en diensten op het gebied van bewerkingscapaciteit, onmiddellijk opstarten of uitbreiden.

Service providers kunnen hun klanten met deze kant-en-klare oplossing via internet definieerbare opslagpartities bieden, naast een reeks software-applicaties on tap, netwerkbeheer en factuurinformatie. E-utilica is ook geschikt voor de HP SureStore Disk Array XP512 en XP48.

HP Instant Support
HP Instant Support is nu ook in Europa beschikbaar. Deze dienst perfectioneert de online klantensupport met e-servicestechnologie. HP Instant Support identificeert via internet problemen met HP computerproducten en biedt ook direct oplossingen. Met deze dienst kunnen desktop e-pcs, mobiele computers, technische werkstations, printers, opslagapparaten en PC-servers zichzelf onderhouden.

Prijzen en beschikbaarheid
De NetServer LP 1000r heeft een verkoopadviesprijs vanaf 3.700 euro; de LP 2000r vanaf 4.300 euro. De SureStore Disk Array 2100 begint bij een verkoopadviesprijs van 5.480 euro. De prijzen van e-utilica zijn afhankelijk van de gekozen configuratie. HP Instant Support is gratis voor HP-gebruikers in Europa.

Hewlett-Packard is toonaangevend leverancier van oplossingen en diensten voor computing en imaging. HP maakt technologieën toegankelijk voor individuen en organisaties. Hiervoor ontwikkelt HP gebruikersvriendelijke apparaten, nuttige
e-services en een always-on internetinfrastructuur.

HP heeft 88.500 werknemers in dienst en behaalde in 2000 een omzet van circa 48,8 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 2000 ruim 2,2 miljard gulden.

Print Arrow print versie

Privacy verklaring Juridische voorwaarden © 1994-2001 Hewlett-Packard Company