Benoemingen management ICA Ahold AB

Bron: Koninklijke Ahold
Koninklijke Ahold

Benoemingen management ICA Ahold AB

Zaandam, 25 januari 2001 ? Koninklijke Ahold deelt mee dat de Board van zijn Scandinavische joint venture ICA Ahold AB de volgende benoemingen heeft bekend gemaakt:

Dirk Anbeek (37), Chief Financial Officer binnen Ahold´s European Competence Center, wordt per 1 februari 2001 benoemd tot Chief Financial Officer van ICA Ahold AB. Hij wordt opgevolgd door Maarten Dorhout Mees, die de functie van Chief Financial Officer Ahold Europe combineert met zijn huidige functie van Executive Vice President European Business Development.

Eric ter Horst (42), Vice President Management Development Europe, wordt met ingang van

1 februari 2001 benoemd tot Senior Vice President Human Resources/Management Development bij ICA Ahold AB. Zijn huidige werkzaamheden worden grotendeels overgenomen door Marten Booisma, Director Management Development Europe binnen Ahold´s European Competence Center, en Arthur Brouwer, Chief Staff Officer binnen het Competence Center.

In april 2000 is de 50/50 joint venture ICA Ahold AB met ongeveer 47.000 medewerkers opgericht. De ICA Groep is in Zweden marktleider in de levensmiddelendistributie en heeft in Noorwegen de tweede positie. Ook in Denemarken en de Baltische Staten is ICA actief. Bij de ICA Groep zijn ruim 4.600 supermarkten, hypermarkten en discountwinkels aangesloten. De groep heeft ook een belang van 50% in Statoil Retail met benzinestations in Zweden, Noorwegen en Denemarken.

Ahold Public Relations: 075-659 57 20
Mobiel: Jan Hol 06-22 93 31 37

Persberichten van Ahold kunnen informatie bevatten met betrekking tot toekomstige ontwikkelingen.
De uiteindelijke resultaten van de onderneming kunnen verschillen van de voorbeschouwende verklaringen,
omdat ze beïnvloed kunnen worden door factoren, die buiten de controle van de onderneming vallen.

Albert Heijnweg 1, Zaandam
Postbus 3050, 1500 HB Zaandam