Dunya presenteert gedichtenbundel op Landelijke Gedichtendag

VOETSPOREN, een gedichtenbundel van Stichting Dunya

Datum: 25 januari 2001

Dunya Letteren Activiteiten januari 2001

Donderdag 25 januari 2001, Bibliotheektheater, Hoogstraat 110, Rotterdam. Aanvang 17.00 uur, entree gratis

VOETSPOREN
Gedichten van: Amir Afrassiabi, Brigitta Hacham, Akbar Ilbegi, Marianne Littooy, Guillaume Pool en Myra Römer

Op donderdag 25 januari 2001 wordt in kikkerland voor de tweede keer de Landelijke Gedichtendag gehouden, een activiteit dat in het leven is geroepen door Poetry International. Op deze dag wappert de vlag van de poëzie tijdens vele evenementen en programma¹s in het hele land. Precies op deze dag presenteert Stichting Dunya de gedichtenbundel VOETSPOREN, met gedichten van auteurs uit verschillende culturen. De presentatie vindt plaats in het Bibliotheektheater, Hoogstraat 110 te Rotterdam, aanvang 17.00 uur.

VOETSPOREN wordt gepubliceerd door Stichting Dunya ter afronding van het eerste Literair Traject gerealiseerd i.s.m. Stichting Schrijven in het jaar 1999. Het Literair Traject is, samen met de Dunya Poëzieprijs en Nieuw Letteren Podium, onderdeel van de letteren activiteiten van Stichting Dunya. Aan het eerste Literair Traject hebben 6 dichters meegedaan: Amir Afrassiabi, Brigitta Hacham, Akbar Ilbegi, Marianne Littooy, Guillaume Pool en Myra Römer. De keuze en samenstelling van de gedichten in VOETSPOREN is van Astrid H. Roemer en Remco Ekkers, begeleiders van het Literair Traject.

VOETSPOREN presenteert een nieuwe lading auteurs die meer kleuren geven aan de poëzie in Nederland. Een goed begin van het jaar waarin Rotterdam de multiculturele hoofdstad van Europa probeert te zijn. En een Rotterdamse bijdrage aan de Landelijke Gedichtendag, een ware feest voor poëzieliefhebbers!

Meer informatie: (program@dunya.nl)

Stichting Dunya