Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 25-01-2001

Datum nieuwsfeit: 25-01-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 25-01-2001 Mediaberichten donderdag 25 januari 2001 (15.30 uur)

BERGEN Verkeersgewonde

BERGEN Een 27-jarige vrouw uit Venlo raakte donderdagmorgen gewond bij een verkeersongeval. De vrouw reed rond kwart voor zes s morgens over de Rijksweg (vanuit Well in de richting van Venlo). Ter hoogte van Bergen raakte zij om nog onduidelijke redenen van de weg af. De auto kwam vervolgens tegen een boom tot stilstand. De vrouw is bij de aanrijding vermoedelijk uit de auto geslingerd. Ze is met diverse verwondingen per ambulance overgebracht naar het Venlose ziekenhuis.

BLERICK Aanhouding winkeldief

BLERICK De politie heeft donderdagmorgen rond 09.25 uur een 51-jarige inwoner van Blerick aangehouden op verdenking van diefstal uit een winkel in de Wieenpassage en een winkel aan de Carleijpassage. De man stopte een aantal levensmiddelen van in totaal 70 gulden onder zijn jas en probeerde de winkel te verlaten zonder deze te betalen. Hij werd betrapt door een winkelmedewerker die hem overdroeg aan de politie. De 51-jarige werd meegenomen naar het bureau waar de zaak met toepassing van snelrecht is afgehandeld. Hij kreeg een boete van 250 gulden opgelegd die hij direct betaalde.

Ohé en Laak - Gewapende overval (2)

De auto die na de gewapende overval van woensdagavond werd gestolen is donderdagmorgen aangetroffen in Echt. De politie werd gebeld door buurtbewoners van de Diepstraat omdat er een onbekende auto in de straat geparkeerd stond met open raam en de sleutels in het contactslot. Het bleek de gestolen Mercedes die woensdagavond bij een overval werd buitgemaakt. De politie is meteen gestart met een buurtonderzoek rondom de vindplaats van de auto en een uitgebreid onderzoek aan de auto. Op dit moment heeft dat onderzoek nog niet geleid tot eventuele resultaten.

Drie gewapende mannen hebben woensdagavond rond 21.00 uur een familie overvallen in hun woning in Ohé en Laak. Tijdens de overval waren vier kinderen (van twee tot veertien jaar) in de woning en hun oma. De overvallers hebben enkele laden en de slaapkamer van de woning doorzocht en de gezinsleden bedreigd met een pistool. De vrouw is licht gewond geraakt. Toen de daders het huis verlieten schoot één van hen één keer met het pistool in de lucht. De overvallers gingen er vervolgens met de auto van het gezin vandoor. Het is nog onbekend wat de daders verder hebben buitgemaakt. De auto is even later gesignaleerd in de buurt van Herten. De drie daders waren met bivakmutsen gemaskerd tijdens de overval en spraken met een buitenlands accent. De politie Limburg-Noord is een zoekactie begonnen en heeft de omliggende korpsen gewaarschuwd.

KESSEL-EIK Dodelijk bedrijfsongeval

KESSEL-EIK Een 20-jarige man uit Horn is donderdagmorgen overleden na een bedrijfsongeval bij een bedrijf aan de Kanaalstraat. De man, een medewerker van het betreffende bedrijf, raakte tijdens werkzaamheden bekneld tussen een bewegende machine. De man overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. De arbeidsinspectie is direct ingeschakeld en gestart met een onderzoek.

HORST/SEVENUM Snelheidscontroles

HORST/SEVENUM Bij snelheidscontroles op de Venloseweg in Horst en de Steeg in Sevenum zijn woensdag 88 automobilisten bekeurd.

Op de Venloseweg passeerden woensdagmorgen 303 voertuigen de controleplaats. In totaal 54 passanten overschreden de maximale limiet van 50 km per uur. De hoogstgemeten snelheid bedroeg 78 km per uur.

Op de Steeg passeerden woensdagmiddag 224 voertuigen de controleplaats. In totaal 34 passanten overschreden de maximale limiet van 50 km per uur. De hoogstgemeten snelheid bedroeg 64 km per uur.

BELFELD - Snelheidscontrole

BELFELD - Op de Rijksweg-Noord controleerde de politie woensdagmiddag in het kader van het project samen minder de snelheid van het verkeer. In totaal passeerden 1423 voertuigen de controleplaats. In totaal 150 passanten overschreden de maximale limiet van 50 km per uur. De hoogstgemeten snelheid bedroeg 89 km per uur.