Debuutalbum van Britse zangeres Dido

BMG NEDERLAND

Hemelse Dido

HEMELSE DIDO

Dido is de naam van de Engelse zangeres waarvan BMG officieel op 26 januari a.s. het debuutalbum No Angel uitbrengt. Van deze cd zijn er in Amerika al meer dan anderhalf miljoen exemplaren over de toonbank gegaan. Dit succes is voor een deel te danken aan het feit dat de muziek van Dido een prominente rol speelde in de hit-serie Roswell. Pas een jaar later wist Dido echt door te breken dankzij de single Stan van de Amerikaanse rapper Eminem. In dit nummer zit een sample van haar eigen nummer Thank You verwerkt. De eerste single van Dido Here With Me komt op 2 februari uit en is nu al de TMF Superclip én Boxtopper.
Op 3 februari zal Dido tevens optreden in de Amsterdamse Melkweg. Toevallig is dit één dag voor het concert van Eminem.

De carrière van Dido begon toen ze als achtergrondzangeres een bijdrage leverde op het album Reverence van Faithless. De producer en bandleider van Faithless, Rollo, is de broer van Dido. Het nieuwe album van Faithless zal overigens op 21 mei verschijnen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: BMG NEDERLAND B.V.
Kim van Adelberg
Telefoon: (035) 6256 231