Politiebericht Utrecht: valse personalia na aanhouding

Datum nieuwsfeit: 26-01-2001

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 26-01-2001

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 10.00 uur
Verkeerscontrole

HOLLANDSCHE RADING Tijdens een algemene verkeerscontrole tussen 09.00 10.30 uur op de Tolakkerweg werden diverse bekeuringen uitgeschreven. Zo kreeg een bestuurder een bekeuring voor het ontbreken van een kentekenplaat aan de aanhanger, werd een bekeuring uitgeschreven voor overtreding van de maximale snelheid, 3 keer voor het niet dragen van de gordel, 1 maal voor niet kunnen tonen rijbewijs en 1 maal voor het niet kunnen tonen van bewijs van geldig APK.

Snelheidscontrole

GROENEKAN Gisterochtend werd op de Koningin Wilhelminaweg een snelheidscontrole gehouden tussen 10.45 11.50 uur. In totaal werden 357 voertuigen gecontroleerd. Hiervan reden 16 bestuurders te hard. De hoogst gemeten snelheid betrof 76 km/u waar 50 km/u maximaal is toegestaan.

Man aangehouden

DRIEBERGEN/RIJSENBURG Gisteravond rond 23.00 uur is een 22-jarige man uit Driebergen/Rijsenburg aangehouden omdat hij valse personalia opgaf en niet in bezit was van een geldig rijbewijs. De man was betrapt op zwart rijden in de trein en politie was verzocht om naar het station te gaan. Omdat de man niet wilde uitstappen kon de trein niet verder rijden. De man werd aangehouden en bleek illegaal te verblijven in Nederland. Voor nader onderzoek is de man in bewaring genomen.