VVMC: Werkpakketten rijdend personeel wijzigen nauwelijks

Datum nieuwsfeit: 29-01-2001
Vakvereniging Voor Machinisten en Conducteurs

Tilburg, 29 januari 2001

Reactie vakbond VVMC op onderhandelingsresultaat: Werkpakketten rijdend personeel wijzigen nauwelijks

De VVMC heeft kennis genomen van het onderhandelingsresultaat dat vanmorgen is afgesloten en heeft daar vanmiddag een extra bestuursvergadering aan gewijd. De VVMC is benieuwd naar de uitwerking van het resultaat. Maar op hoofdlijnen constateren we dat de werkpakketten per standplaats niet wijzigen. Bovendien is het nog maar de vraag of met dit resultaat de onvrede op de grotere standplaatsen is weggenomen.

Dit akkoord geeft een technische invulling van de problematiek rond het rondje om de kerk maar beantwoordt daarmee niet aan de vele vragen die het personeel afgelopen vrijdag bij de directie heeft neergelegd. Dat verklaart ook waarom de personeelscollectieven hebben besloten hun acties alsnog door te zetten.

VVMC-voorzitter Jan Arndts: Wat ons verbaast is dat drie partijen er in zijn geslaagd een akkoord te bereiken zonder de aanwezigheid van de grootste bond bij het rijdend personeel. Een overeenkomst afsluiten kan iedereen, maar het zal wel draagvlak moeten hebben.

Ondanks het feit dat de VVMC niet aan dit akkoord heeft meegewerkt, zal zij de uitwerking van het akkoord democratisch aan haar leden voorleggen.

voor meer informatie:
Jan Arndts (voorzitter VVMC) 06 29 09 39 80
Hubert Vankan (bestuurder VVMC) 06 - 51 58 41 71 Persvoorlichting VVMC, Babet Verstappen: 06 - 51 58 40 74 of 030 - 634 51 33