Siemens Nederland wint Gulden Ooievaar

Siemens

Den Haag, dinsdag 30 januari 2001

Siemens Nederland wint Gulden Ooievaar

In het Haags stadhuis heeft Thomas Cohn, voorzitter van de Raad van Bestuur van Siemens Nederland N.V., maadagavond 29 januari jongstleden de trofee in ontvangst genomen die hoort bij de Gulden Ooievaar. Deze prijs wordt ieder jaar door de gemeente Den Haag uitgereikt aan het bedrijf dat zich voor de sport en maatschappelijk verdienstelijk maakt. Siemens Nederland kreeg de prijs voor het feit dat het bedrijf inmiddels zes jaar fungeert als sponsor van het ATP Challenger tennistoernooi, het Siemens Open.

Volgens de jury viel Siemens om de volgende redenen in de prijzen: "Na zes jaar sponsoring van het ATP Challenger tennistoernooi is Siemens Nederland NV in het jaar 2000 ook titelsponsor geworden van dit tennistoernooi dat in Den Haag wordt gehouden. Siemens stimuleert via haar sponsoring vooral jong sporttalent. Bovendien brengt dit toernooi Den Haag nationaal en internationaal in de belangstelling.

Nadere inlichtingen voor de redactie:
afdeling Persvoorlichting, Dick van Gooswilligen tel. (070) 3331606, e-mail: (dick.gooswilligen@siemens.nl)