TKH breidt activiteiten uit in Scandinavië

Datum nieuwsfeit: 31-01-2001
Bron: Twentsche Kabel Holding NV
Twentsche Kabel Holding NV

N.V. Twentsche Kabel Holding (TKH)

TKH breidt activiteiten uit in Scandinavië

TKH heeft overeenstemming bereikt over de volledige overname van alle aandelen van Ekhov AB te Zweden. Ekhov AB is de houdstermaatschappij van VMC Elteknik AB in Zweden en VMC Elteknik A/S in Denemarken. De omzet van de groep bedraagt op jaarbasis ca. EUR 14 mln. Bij de onderneming zijn 35 personen werkzaam. De overname van Ekhov AB zal vanaf 2001 een positieve bijdrage leveren aan de winst per aandeel van TKH en vindt met terugwerkende kracht plaats per 1 september 2000. De overname zal uit de beschikbare middelen worden voldaan.

Ekhov AB is een groep van sterk groeiende technische handelsondernemingen op het gebied van componenten en systemen voor de telecommunicatiemarkt. De activiteiten passen goed in de doelstelling van TKH om een toonaangevende speler te zijn in de Noord-Europese markt voor de leverantie van systemen en netwerken in de informatie en telecommunicatie technologie en electrotechniek. De ondernemingen verhandelen producten op het gebied van ICT voor de telecommunicatie-infrastructuur (passieve componenten), datacommunicatie, evenals een assortiment producten en systemen om een gebouw veilig te maken, zoals aardings- en bliksembeveiliging en een gepatenteerd systeem bestaande uit een geleidende beschermbuis en componenten waarvoor de onderneming de wereldwijde verkoop- en marketingrechten heeft.

Haaksbergen, 31 januari 2001

Voor meer informatie:
J.M.A. van der Lof MBA, Voorzitter Raad van Bestuur (tel.: 053-57 32 900)

Internet site: www.tkh.nl

Profiel

N.V. Twentsche Kabel Holding (TKH) is een internationaal opererende groep ondernemingen die in toenemende mate actief zijn als leverancier van systemen en netwerken in de informatie- en telecommunicatietechnologie en elektrotechniek. De focus van de onderneming richt zich op de productie van en de handel in speciaalkabel en op ICT-systemen en netwerken. Met systeemontwerp, one-stop shopping en turnkey leveringen bereikt TKH haar doelstelling van optimale dienstverlening aan de klant.

Over 1999 behaalde TKH met 2671 medewerkers een omzet van EUR 524 miljoen en een nettowinst van EUR 29,8 miljoen. De doelstelling is in de voor de onderneming relevante marktsegmenten een gemiddelde jaarlijkse omzetgroei te realiseren van ten minste 15%, zowel autonoom als door middel van acquisities, met daarbij een winstgroei van tenminste 10% per aandeel. TKH is zich bij de realisatie van haar financiële doelstellingen bewust van haar positie, verantwoordelijkheden en verplichtingen ten opzichte van alle relevante belangengroepen van de onderneming en het milieu.

TKH heeft een decentrale organisatiestructuur, die bestaat uit vier groepen: de kabelproductiegroep, de technische handelsgroep, de kabelhandelsgroep en de machinegroep. Deze structuur zorgt enerzijds voor een grote mate van flexibiliteit en goede ontwikkelingsmogelijkheden per groep. Anderzijds wordt door samenwerking en synergie de marktgerichtheid waar mogelijk vergroot. Continue aandacht voor onderzoek en ontwikkeling zorgt voor een geavanceerd producten- en dienstenpakket. Dit wordt verkocht in met name Noordwest- en Oost-Europa. Tevens is er een belangrijke en groeiende marktpositie in Zuid-Oost Azië en in China.