Debat over arbeid, inkomen en zorg in Arnhem

Datum nieuwsfeit: 31-01-2001
FNV

Debat over arbeid, inkomen en zorg in Arnhem
regio Oost - (annette.vrielink@fnv.nl)

Op woensdagavond 31 januari organiseert de FNV Vrouwenbond een debat over arbeid, inkomen en zorg in de 21e eeuw in Hotel Haarhuis, Stationsplein 1 in Arnhem. Tineke van der Kraan, voorzitter van de FNV Vrouwenbond, debatteert met de heer R.P. Prins, directeur arbeidszaken van Akzo Nobel Nederland over het regelen van het recht op betaald verlof voor vrijwilligerswerk in de CAO's. Verenigingen kunnen steeds moeilijker vrijwilligers vinden. Mensen hebben het druk met werk en andere activiteiten en daardoor komt het vrijwilligerswerk in de knel. Maar werkgevers willen ook graag iets doen voor de samenleving. Is het aanbieden van betaald verlof aan werknemers die vrijwilligerswerk doen een oplossing? Daarover gaat de discussie. Belangstellenden zijn van harte welkom en krijgen volop de gelegenheid om hierover mee te praten en over andere onderwerpen die met de combinatie van betaalde en onbetaalde arbeid te maken hebben. De toegang is gratis en de bijeenkomst begint om 19.30 uur. Meer informatie? Bel 020 - 5816398 (FNV Vrouwenbond, Truus Mesland), stuur een e-mail ((fnvvrouw@xs4all.nl)) of kijk op www.fnv.nl/vrouwenbond.