Comundo beste gratis ISDN-provider van 2000

Datum nieuwsfeit: 31-01-2001
Onderzoeksbureau IPing benoemt Comundo
tot beste gratis ISDN provider van 2000

Comundo biedt het snelst toegang tot internet via ISDN

Haarlem, 31 januari 2001 - Comundo (www.comundo.nl) is de beste gratis ISDN-provider van 2000. Dit blijkt uit het onderzoek dat is gedaan door IPing Research. Comundo, onderdeel van Lycos Nederland, duldt in het klassement alleen de betaalde ISDN-providers Cistron en Planet Internet Premium boven zich. Echter op het gebied van snelheid laat Comundo ook deze twee achter zich. Sinds 1996 doet IPing in Nederland op kwantitatieve wijze onderzoek naar de kwaliteit van dienstverlening van de 25 belangrijkste Internet Providers en telecom-operators.

Silvio de Groot, managing director van Lycos Nederland: "De resultaten van IPing Research zijn een betrouwbare graadmeter voor ons. Hun continue onderzoek is gebaseerd op een aantal factoren zoals bereikbaarheid en snelheid. Als je weet dat snelheid voor 60% deel uitmaakt van het onderzoek, dan besef je dat zo'n top 3 notering echt iets betekent." Kyrill Poelmans van IPing vult aan: "Hoe hoger de snelheid, hoe sneller je kunt surfen, downloaden of e-mailen. Met bijna 50 Kb per seconde is Comundo de snelste gratis ISDN-provider gebleken. Opvallend is dat de gratis internetproviders over het algemeen zeer snelle internetverbindingen leveren."

Top-10 beste ISDN-ISP Punten

1. Cistron 71

2. Planet Internet Premium 66

3. Comundo 60

4. HCCNet 54

5. UUnet 48

6. 12Move 35

7. Euronet 33

8. Wanadoo 31

9. XS4all 21
10. Worldonline lite 19

[bron: IPing:
http//www.iping.nl/top2000-artikel.html]

"De uitslag is niet verwonderlijk.", stelt De Groot, "Sinds juli vorig jaar staat de gratis provider Comundo, lid van de Vereniging van Nederlandse Internet Providers, onafgebroken in de top 10 van IPing. Een goede prestatie, zeker als je bedenkt dat er nog 24 collega aanbieders zijn meegenomen in het onderzoek." Naast een top 3 notering in de ISDN top 10, legt Comundo ook beslag op een plaats in de analoge top 10, die tevens door IPing wordt samengesteld. Het toonaangevende onderzoeksbureau Interview NSS constateerde in december 2000 dat in Nederland 46% van de mensen boven de 15 jaar thuis over een internetverbinding beschikt. Ruim 11% van deze groep begeeft zich op het WWW via ISDN, bijna 1,5 miljoen mensen*. "Comundo voorziet een groot deel van deze mensen van de snelste internetverbinding via ISDN.", meldt managing director De Groot, "Gratis internet hoeft dus absoluut niet veel te kosten."

*(Bron: European Internet Barometer/ Interview NSS, dec. 2000)
Over Lycos Europe
Lycos Europe NV is één van Europa's leidende Internet bestemmingen. Het is een krachtig netwerk van eersteklas Internet merken die connectivity, content en community service combineren.

Miljoenen webgebruikers navigeren, communiceren of publiceren hun eigen content dagelijks op Lycos Europe. Op dit moment kiest één op de drie gebruikers in Europa voor een Lycos merk (bron: Mediametrix)

Dat maakt van Lycos Europe een belangrijke bestemming voor on-line adverteerders en e-commerce partners.

Lycos Europe biedt een pan-Europese aanwezigheid met websites die gebruik maken van lokale taal en content in 12 landen - België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Nederland, Noorwegen, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

Over Lycos Nederland
Lycos Netherlands BV - onderdeel van Lycos Europe NV - is sinds september 1997 in Nederland actief en is één van de meest bezochte online bestemmingen. Ze biedt een groot aantal diensten aan. De Nederlandse websites van de groep bestaan nu uit; Lycos.nl -de persoonlijke internetgids-, Tripodnet.nl -Europa's grootste web community- en Comundo.nl
-aanbieder van gratis internettoegang.

Noot voor redacties