Politiebericht Hollands Midden

Fax 071 - 5459326
Afkomstig van: Verboon, Yvette
Datum: 1 februari 2001

Geldloper overvallen Hillegom Op woensdag 31 januari omstreeks 18.30 uur heeft een overval op een geldloper plaatsgevonden. De geldloper wilde de dagopbrengst van een bedrijf aan de afstorten bij de kluis van een bank in de Hoofdstraat. Op dat moment werd de geldloper overvallen door twee personen met een wapen. De overvallers wisten met de buit te ontkomen. Het is nog onbekend in welke richting het tweetal is gegaan. De politie heeft in de directe omgeving een onderzoek ingesteld. Zij vraagt getuigen die iets van het voorval of iets verdachts hebben gezien zich te melden bij de politie in Hillegom, telefoonnummer 0900 8844.

Inbraak in woning Lisse Op woensdag 31 januari werd tussen middernacht en zes uur in de morgen, ingebroken in een woning aan de J.C. de Haansstraat. Vermoedelijk kwamen de inbrekers binnen door via de brievenbus het slot aan de binnenzijde van de deur open te maken. Uit de woning wordt een geldbedrag vermist.

Inbraak in twee bedrijven Nieuwe Wetering In de nacht van woensdag 31 januari op donderdag 1 februari werd ingebroken in een loods aan de Ripselaan waarin twee bedrijven gevestigd zijn. Om binnen te komen vernielden de inbrekers een raam. Uit de bedrijven wordt een fles wijn, een mobiele telefoon en een geldbedrag vermist.

Inbraak in woningen Leiden Op woensdag 31 januari werd tussen middernacht en zeven uur in de morgen, ingebroken in een woning aan de Potgieterlaan. Waarschijnlijk kwamen de inbrekers binnen door via de brievenbus het slot aan de binnenzijde van de deur te onstluiten. Uit de woning worden bankpasjes, een airmilescard en een mobiele telefoon vermist. Op woensdag 31 januari werd op de dag ingebroken in een woning aan de Marijkestraat. Via een touwtje dat uit de brievenbus hing konden de inbrekers vermoedelijk eenvoudig de deur openen. Vooralsnog wordt een televisie uit de woning vermist. Op woensdag 31 januari werd in de avond ingebroken in een woning aan de Lusthoflaan. De inbrekers vernielden een slot van een deur om binnen te komen. Vooralsnog wordt een fiets uit de woning vermist.

Onder invloed Berkenwoude De politie hield op woensdag 31 januari rond 17.30 uur op de Zuidbroekse Opweg een 55-jarige automobilist uit Lekkerkerk aan. De man had te veel gedronken. Hij blied 530 ug/l. ( 220 ug/l. is de limiet) Verder bleek dat de auto waarin de man reed niet verzekerd was.

Brand in woning Gouda Op woensdag 31 januari onstond rond 20.00 uur brand in een woning aan de Groenweg. Een divan had vlam gevat, mogelijk door een achtergebleven sigaret. De bejaarde bewoonster was kort voor het ontdekken van de brand naar een bingo-avond gegaan. De brandweer bluste het vuur. De woning liep aanzienlijke schade op.

Politie houdt inbreker aan Gouda Op donderdag 1 februari kreeg de politie rond 02.00 uur een melding dat werd ingebroken in een woonwinkel aan de Groeneweg. Toen de politie arriveerde vlogen vier jongeren het pand uit. De politie zette een achtervolging in. Daarbij slaagde zij er in één van de vier aan te houden. Deze 24-jarige Gouwenaar is ingesloten. De politie zet het onderzoek voort.

Politie houdt twee inbrekers aan Gouda Op donderdag 1 februari kreeg de politie rond 02.30 uur een melding dat er was ingebroken in een autobandenbedrijf aan de Burgemeester van Reenensingel en dat de drie inbrekers waren weggelopen. De politie kreeg de drie nabij de Groenheuvel in het zicht. Zij zetten het op een lopen. De politie zette de achtervolging in. Twee van de drie, een 24-jarige Gouwenaar en een 18-jarige jongen zonder vaste woon of verblijfplaats, konden worden ingerekend. De derde wist te ontkomen. De politie trof bij de twee nog een koffer met sneeuwkettingen aan, vermoedelijk afkomstig uit het bedrijf.

Gaatjesboorder actief Zevenhuizen Bij een vrijstaande woning aan de Vlietkade zijn sporen aangetroffen van een gaatjesboorder. Ook op de Rottekade werd bij een woning , tijdens het buurtonderzoek, dezelfde sporen aangetroffen. Het is de dader(s) niet gelukt de woningen binnen te komen.