Beste en slechtste internetprovider volgens Net Magazine

Datum nieuwsfeit: 01-02-2001

Lezers Net Magazine roepen beste en slechtste internetprovider van het jaar uit

Haarlem, 01 februari 2001 - Net Magazine, het oudste internetmagazine van Nederland, benoemt op basis van het oordeel van zijn lezers, voor het derde achtereenvolgende jaar de beste en de slechtste internetproviders. Volgens de lezers komen Demon Internet, Planet Internet, UUnet en XS4ALL zonder twijfel als beste naar voren in de categorie van providers met een betaald abonnement van het afgelopen jaar. Als beste gratis providers worden achtereenvolgens Het Net, Freeler en HCCnet door de lezers van Net Magazine genoemd. De providers UPC/Chello en Casema/Wanadoo vechten om de twijfelachtige eer van de slechtste provider van 2000.

De afgelopen maanden konden de lezers van Net Magazine hun oordeel vellen over hun internetprovider. Alle opmerkingen werden behandeld door de NetRidder, een rubriek in Net Magazine en sinds jaar en dag de ombudsman voor gedupeerde internetgebruikers. De NetRidder bepaalt de kwaliteit van de provider niet door op zeker moment de baudrate van de internetverbinding te meten, maar door louter en alleen de gebruikers aan het woord te laten. Zij weten tenslotte uit eigen ervaring welke kwaliteit hun provider levert, een betrouwbaardere groep deskundigen is niet denkbaar. Daarentegen zijn metingen altijd momentopnamen die ook nog eens regionaal kunnen verschillen, waardoor nimmer een zuiver oordeel geveld kan worden.

Vorig jaar werden Demon Internet, Xs4all, Luna en Knoware als beste providers gekozen. UPC kwam toen ook al als slechtste provider uit de bus.

De complete uitslag van de verkiezing van de provider van het jaar staat in het februarinummer van Net Magazine (verschijningsdatum vrijdag 2 februari). Net Magazine, een praktisch maandblad voor de internetliefhebber, is het oudste internetmagazine (1994) van Nederland. Net Magazine verschijnt 11 keer per jaar en wordt uitgegeven door IDG Communications Nederland.

Voor meer informatie:
IDG Communications Nederland
Rogier Mostert, Adjunct-hoofdredacteur Net Magazine Telefoon: 023-546 11 11 of e-mail: (rmostert@idg.nl)

IDG publiceert wereldwijd meer dan 310 bladen en 700 boeken in 84 landen. Bekende wereldwijde uitgaven zijn Computerworld, InfoWorld, MacWorld, Network World, PC World, Channelworld en '...For Dummies' (boeken). IDG organiseert tevens 168 computergerelateerde exposities in 35 landen en voert wereldwijd onderzoek uit via 41 onderzoekscentra door middel van zijn dochteronderneming International Data Corporation (IDC). Informatie over het bedrijf en de meer dan 300 World Wide Web sites van IDG-vestigingen is beschikbaar op: www.idgcorporate.com . Meer informatie over IDG.nl is te vinden op www.idg.nl/media .