Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 01-02-2001

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 1-02-2001 Persbericht district Den Bosch

POLITIE ZOEKT GETUIGEN MISHANDELING ZWANGERE VROUW (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is een 25-jarige Bossche in haar woning aan de Maaspoortweg in s-Hertogenbosch aangehouden als verdacht van mishandeling van een zwangere 31-jarige plaatsgenote. Laatstgenoemde is ter observatie in het ziekenhuis opgenomen. De politie zoekt getuigen van het voorval. Volgens het slachtoffer, wilde zij woensdagmiddag lopend met haar fiets en 7-jarig kind de kruising Jacob van Maerlantstraat en Jacob Catsstraat oversteken. Plotseling stopte er een automobilist die het kennelijk met de manier van oversteken niet eens was. De vrouwelijke inzittende stapte uit, en zou het slachtoffer o.a.. aan de haren hebben getrokken en haar een paar maal hebben geslagen. Het slachtoffer is zwanger en moest vanwege hevige pijn in haar buik ter observatie in het GZG worden opgenomen. Wat er zich precies heeft afgespeeld is nog niet geheel duidelijk. Getuigenoproep: Achter het voertuig van de verdachte hebben nog een paar autos stilgestaan, de politie wil graag met deze mogelijke getuigen in contact komen. Getuigen kunnen zich melden op telefoonnummer 0900-8844.

BEDRIJFSINBRAAK (Rosmalen)

Van woensdag op donderdag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Burgemeester Burgerslaan in Rosmalen. Uit het pand is geld ontvreemd.

GROEP JONGEREN GEDUPEERD DOOR DIEFSTAL AUTO (s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag is een groep jongeren met hun begeleiders ernstig gedupeerd door diefstal van hun auto vanaf een parkeerterrein aan de Hekellaan in s-Hertogenbosch. Het betrof een personenbusje, merk Hyundai, type H100 E2, kleur groen, kenteken PZ-PG-93. Het gezelschap kreeg een lift van de politie.

BROMFIETSER OP KNIEEN OM EXCUSES AAN TE BIEDEN (s-Hertogenbosch)

Een 31-jarige inwoner uit s-Hertogenbosch knielde gisteren op de Vughterstraat in s-Hertogenbosch om zijn excuses aan te bieden toen hij op zijn bromfiets werd betrapt op het rijden onder invloed van alcohol. De man bleek behoorlijk aangeschoten en sloeg wartaal uit. Hij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van acht uur.

SNELHEIDSCONTROLE (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond zijn bij een snelheidscontrole aan de Hustenweg in Empel drie bestuurders bekeurd voor overtreding van de max. snelheid van 80 km/h, de hoogst gemeten snelheid bedroeg 103 km/h.

FIETSERS LICHTGEWOND DOOR SLIPPENDE AUTO (s-Hertogenbosch)

Donderdagmorgen zijn op Treurenburg (parallelbaan vanuit Hedel) in s-Hertogenbosch een 21-jarige fietser uit Ammerzoden en een 17-jarige fietster uit Well lichtgewond geraakt bij een aanrijding met een slippende auto. Het tweetal reed vanuit de richting Hedel in de richting s-Hertogenbosch en werd ingehaald door een 32-jarige Bossche automobilist. Tijdens zijn inhaalmanoeuvre zag de bestuurder plotseling uit de mist een strooiwagen opdoemen. Hij probeerde naar rechts te sturen en te remmen, door het gladde wegdek reed hij tegen de fietsers aan. Beiden kwamen ten val en zijn met pijn in nek en benen naar het Carolusziekenhuis vervoerd.

EX-VRIEND VERNIELT VOORDEUR (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond heeft de ex-vriend van een 31-jarige bewoonster van een woning aan de Herman Moerkerklaan in s-Hertogenbosch de voordeur vernield. De man werd niet binnengelaten door de vrouw en schopte vervolgens een paar maal tegen de deur. Er ontstond voor ongeveer Fl. 400,= schade. De politie stelt een onderzoek in.