CineNova lanceert tweede filmkanaal

Datum nieuwsfeit: 01-02-2001

CineNova lanceert tweede filmkanaal

Amsterdam, 19 januari 2001 - CineNova het nieuwste filmkanaal, dat op 19 mei 2000 in Nederland werd gelanceerd, start op 1 februari met een tweede filmkanaal: CineNova 2. Dit tweede kanaal bestaat uit dezelfde programmering en films als het huidige kanaal, alleen starten de films één uur later.

Met CineNova 2 heeft de abonnee nog meer keuze en kan beter bepalen wanneer hij/zij een film wil bekijken. Door eenvoudig te surfen tussen beide kanalen met behulp van de TV-Surfer of de Elektronische Programmagids (EPG), kan de kijker kiezen tussen CineNova en CineNova 2. Het filmkanaal CineNova blijft garant staan voor kwaliteitsfilms en ook dit tweede kanaal wordt aangeboden zonder reclame en filmonderbrekingen.

De lancering van het tweede kanaal CineNova 2 betekent concreet dat vanaf 1 februari alle abonnees van Casema en Mediakabel niet één, maar twee kanalen krijgen binnen het CineNova abonnement. UPC zal vanaf maart naast CineNova ook CineNova 2 aanbieden binnen het abonnement.

De dagelijkse programmering van beide kanalen is te bekijken in de programma-magazines van Casema, Mr Zap en UPC. Daarnaast is de complete CineNova programmatie beschikbaar op www.cinenova.tv.

CineNova biedt 24 uur per dag doorlopend kwaliteitsfilms, zonder reclame of onderbrekingen, voor een vast maandbedrag. Het kanaal biedt naast bekende kaskrakers als 'Universal Soldier: The Return', 'Cruel Intentions', 'Runaway Bride', 'Gattaca' en '10 Things I Hate About You', ook films uit Europa en de rest van de wereld. CineNova is verkrijgbaar via Casema Digitale Televisie, Multi-media bedrijf UPC en Mediakabel (Mr Zap). CineNova is een joint venture van Sony Pictures Entertainment, Buena Vista International Television en UPC.

Voor meer informatie:
CineNova B.V.
Jacqueline Kramer
PR & Event Manager
Direct telefoon: 020 - 778 9008
Email: (jacqueline.kramer@cinenovamovies.com)
Surf ook eens naar www.cinenova.tv