Mutaties in Scania dealernetwerk van Beers

BedrijfsautoRAI

2-2-01

Mutaties in Scania dealernetwerk van Beers

In de Nederlandse en Duitse dealerorganisatie van Beers hebben zich in de afgelopen periode diverse wijzigingen voorgedaan. De recente ontwikkelingen behelsen onder andere het overnemen van de activiteiten van de zelfstandige servicesteunpunten in Zwaagdijk en Apeldoorn en het ingebruiknemen van een geheel nieuwe dealervestiging in Aken/Würselen. Daarmee beschikt Beers thans over 35 vestigingen in Nederland en 8 in Duitsland. In Nederland werkt Beers bovendien nauw samen met 4 zelfstandige dealers, met in totaal 6 vestigingen, en 5 servicesteunpunten zodat de landelijke verkoop- en service-organisatie voor Scania in Nederland thans uit 46 locaties bestaat. Binnen de Duitse dealerrayons werkt Beers nauw samen met 12 servicesteunpunten.

Nederland
In de Nederlandse dealerorganisatie hebben een aantal wijzigingen plaatsgevonden onder de zelfstandige servicesteunpunten. De servicesteunpunten Schermer Autotechniek in Zwaagdijk en H.J. en F. Hartman in Apeldoorn zijn niet langer operationeel als zelfstandig Scania servicesteunpunt. Beers heeft in het pand van Schermer Zwaagdijk de activiteiten voortgezet en de werkplaats als volwaardige vestiging in het netwerk opgenomen. In Apeldoorn heeft Beers de werkplaats, inclusief het personeelsbestand, van Transportbedrijf H.S.F. overgenomen. Deze zal als filiaal van de vestiging Deventer gaan opereren. Na Disko in De Lier en Transport Vooruit in Breskens is dit de derde fleetownerwerkplaats die Beers overneemt en als vestiging exploiteert. De vierde fleetownerwerkplaats zal vervolgens medio dit jaar worden geopend in het door Tielbeke Lemelerveld (tussen Zwolle en Almelo) geplande nieuwbouwpand. In de nieuwbouwplannnen van het transportbedrijf is een nieuwe werkplaats geprojecteerd die door Beers zal worden geëxploiteerd. In Nijmegen is op industrieterrein Bijsterhuizen 8.000 m² bouwgrond aangekocht waarop medio dit jaar een nieuwbouwpand volgens Beersstandaard zal zijn gerealiseerd. Gelijktijdig met de opening van deze vestiging zal servicesteunpunt Diesel Service Nijmegen de activiteiten stoppen. De firma Appels in Waalwijk is per 1 januari 2001 gestopt als Scania servicesteunpunt. De activiteiten voor klanten in die regio worden tijdelijk overgenomen door de vestiging van Beers in Den Bosch.

Duitsland
Beers Nutzfahrzeuge opende in Aken/Würselen haar achtste vestiging in Duitsland. De nieuwe vestiging, met 6 doorrijpoorten, 2 smeerputten en verder voorzien van de modernste faciliteiten op het gebied van vrachtauto-onderhoud, is gebouwd op een terrein van 7.800 m². Een maand daarvoor verhuisde de vestiging van Beers in Münster naar een nieuwe locatie in Münster-Noord. Hier verrees op een kavel van 11.500 m² een nieuwe werkplaats met ruime en moderne faciliteiten.