Politiebericht Flevoland: gehele regio

Politiebericht Flevoland: gehele regio 2-02-2001 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

Bromfietscontrole
EMMELOORD Bij een kleine bromfietscontrole donderdagmiddag in het kader van het Easy Ridersproject zijn 8 bromfietsers en hun bestuurders bij het politiebureau gecontroleerd. Drie van de bromfietsen bleken in orde; de andere 5 bestuurders kregen 1 of meer bekeuringen. In het totaal werden en 8 overtredingen geconstateerd: 4 keer te veel vermogen, 2 keer geen bromfietscertificaat en 2 keer geen helm.

Brand na dakdekken
EMMELOORD De brandweer is donderdagmiddag met meerdere eenheden uitgerukt na de melding van een brand in een bedrijf aan de Gildenweg. Na onderzoek bleek dat de grote zwarte rookwolk die uit het bedrijf opsteeg, veroorzaakt werd door tempex dat in brand stond. Het materiaal had vlam gevat tijdens dakdekkingswerkzaamheden. Een van de dakdekkers heeft nog geprobeerd het vuur te blussen, maar moest het daadwerkelijke bluswerk aan de brandweer overlaten. Die had het vuur snel onder controle. De blussende dakdekker, die de rook had ingeademd, is nog voor controle overgebracht naar het Dr. Jansenziekenhuis en is vervolgens naar huis gegaan. Hoeveel schade het vuur heeft veroorzaakt is bij de politie niet bekend.

Iets te hard
NOORDOOSTPOLDER Een motoragent van de politie in Noordoostpolder heeft donderdagavond in Lemmer een automobilist aan de kant gezet, die hij vanaf Emmeloord had gevolgd. De auto reed op weg naar Lemmer op een gegeven moment 170 km/h. De man (33 uit Lemmer) is proces-verbaal aangezegd, zijn rijbewijs is ingevorderd en zijn auto in beslag genomen en gestald aan het politiebureau in Lemmer.

Aanrijding Rietweg
LELYSTAD Donderdagochtend vroeg zag een 20-jarige automobilist uit Dronten, komend vanuit de richting Dronten, op de Rietweg een scherpe bocht over het hoofd, werd via het talud gelanceerd en kwam tot stilstand tegen een elektriciteitshuisje. De man kon op eigen kracht uit de auto komen, maar voelde zich daarna niet goed en is per ambulance overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis. Zijn auto is afgesleept.

Weedplantage ontruimd
ALMERE In een loods aan de Zandzuigerstraat heeft de politie gistermiddag een zeer professionele weedplantage ontruimd. Ruim 1000 planten en een grote hoeveelheid apparatuur (assimilatielampen, koolstoffilters en ventilatoren) zijn in beslag genomen en zullen worden vernietigd. De politie werd in de ontruiming bijgestaan door medewerkers van de gemeentereiniging en de brandweer. Een medewerker van het elektriciteitsbedrijf constateerde na onderzoek dat de stroom voor de plantage illegaal betrokken werd. De politie heeft geen aanhoudingen verricht en stelt een onderzoek in naar de eigenaars van de plantage.

Aanhouding na belediging
ALMERE Nadat de politie donderdag aan het eind van de middag gevraagd werd te helpen omdat in een winkel op het station van Almere Buiten een lastige klant zat, stelde de betreffende man (39 uit Almere) de aandacht van de politie niet op prijs. Hij schold de agenten uit en is vervolgens aangehouden voor belediging. Hij is op het politiebureau verhoord en `s avonds heengezonden. Hij moet begin april voor de rechter verschijnen.