Demon en XS4All krijgen hoogste waardering van MKB

Datum nieuwsfeit: 02-02-2001
Internetaanbieders Demon en XS4All krijgen hoogste waardering van het MKB

Eerste resultaten I&P Monitor van Blauw Research onder MKB-ers bekend

Rotterdam, 2 februari 2001 -- Uit telefonisch onderzoek van Blauw Research onder 400 MKB-beslissers komt naar voren dat Internetaanbieders Demon Internet en XS4All het hoogst geacht worden. Zij krijgen beiden het gemiddelde waarderingscijfer 7,8.

Op de vraag welke Internetaanbieders worden overwogen blijkt dat bedrijven die zelf een website hebben vaker de aanbieders Demon en Uunet overwegen. De bedrijven die zelf geen website hebben, noemen juist vaker de aanbieders die ook in de consumentenmarkt bekend zijn, zoals Planet Internet en HetNet.

Gebruik Internet
Bijna 90% van de MKB-beslissers geeft aan wel eens gebruik te maken van Internet. Meer dan 80% maakt gebruik van e-mail. Een derde van de op Internet aangesloten respondenten meldt dat alle PC's binnen het bedrijf een Internetverbinding hebben. Meer dan de helft van de MKB'ers met een Internetaansluiting heeft een eigen website (59%). Ongeveer een kwart van hen haalt omzet uit e-commerce door middel van het aanbieden van producten of diensten.

Bekendheid nieuwe technologie
Van de ondervraagden is ongeveer 40% bekend met WAP en/of Webvertising en ongeveer 30% met ADSL. Application Service Providers (ASP's) zijn nog nauwelijks bekend; bijna twee op de drie MKB-beslissers weet niet wat ASP inhoudt.

I&P Monitor
Blauw Research meet continu het gebruik, de bekendheid en de voorkeurspositie van Internetdienstverleners bij particulieren. Aan het eind van ieder kwartaal worden de resultaten van de ' I&P Monitor Internetdiensten' gepubliceerd in een rapport. Gedurende het laatste kwartaal van 2000 werd het onderzoek voor het eerst ook uitgevoerd onder het Nederlandse midden- en kleinbedrijf (ondernemingen met 10 tot 100 werknemers).

Over Blauw
Blauw Research is het snelst groeiende onderzoeksbureau in Nederland met 80 medewerkers en een omzet van 7 mln. Euro. Internet staat centraal in de strategie van Blauw, een full-service onderzoekspartner op het gebied van klant- en medewerkerrelaties, corporate image, merk-, en communicatievraagstukken en (nieuwe) media. Blauw is vooral actief in de IT-markt, telecommunicatie, financiële services en e-business.

Blauw Research bv maakt samen met Blauw Contactcenter bv, Blauw New Media bv en Bureau Lagendijk bv deel uit van de Blauw Group bv, dat is opgericht in 1991 en is aangesloten bij de branchevereniging voor onderzoeksbureaus, VMO.

Voor meer informatie bezoek de website van Blauw op www.blauw.com.

Perscontact Blauw
Hinke de Koning Communicatie
Telefoonnummer: +31 (0) 187 470 233
E-mail: (pers@dekoningcom.nl)

Over Demon
Demon is een merknaam van Thus plc. Thus plc. is één van Engelands grootste aanbieders van telefoon, data, Internet en interactieve diensten, voornamelijk opererend onder de Thus en Demon vlag.

Demon Internet Nederland is onderdeel van één van Engelands grootste Internet Service Providers (ISP's), die zowel particuliere als zakelijke klanten bedient. Demon biedt onder andere privé- en zakelijke Internet abonnementen, inclusief web hosting & co-location, web ontwerp, leased lines en e-commerce faciliteiten, games servers, volledige toegang tot nieuwsgroepen en Virtual Private Netwerken (VPN) voor telewerken.

Demon heeft al een naam gevestigd als Engelands grootste web hosting bedrijf en een van de grootste ter wereld, zoals blijkt uit recente onderzoeksresultaten van Netcraft. Recentelijk werd Demon de titel 'Best ISP on the planet' toegekend door Internet Magazine naar aanleiding van een onderzoek onder de lezers.

Perscontact Demon
Yvonne van Bokhoven van LEWIS, het IT PR bureau