Brandvertragende producten van Tritrade gecertificeeerd

Datum nieuwsfeit: 02-02-2001

TRITRADE

Brandvertragende producten van Tritrade gecertificeeerd

Brandvertragende houtproducten van Tritrade wereldwijd gecertificeerd.

Doorbraak in brandveilige interieurbouw.

Oostrozebeke (ots) - De brandvertragende spaanplaat Antivlam(R) by Spano van Tritrade is in de Verenigde Staten, Taiwan en Japan recent gecertificeerd. Drie uitermate veeleisende markten voor het testen en evalueren van bouwmaterialen. Samen met de reeds verworven certificaten wordt dit product nu wereldwijd aanvaard als hitte- en brandbestendig materiaal voor interieurbouw.

'Deze wereldwijde erkenning als brandvertragend interieurmateriaal opent voor ons verder de markt voor de internationale winkel- en hotelketenbouw' zegt Mario David, Marketing Director van Tritrade. 'Ook bij de bouw van internationale luchthavens of andere openbare gebouwen, kan voor praktisch elke markt voortaan een beroep op de Tritrade-produkten worden gedaan.'

'Met Firax(R) FR-MDF by Spanolux realiseren we bovendien een doorbraak in brandveilige projectafbouw omdat voortaan ook brandvertragende MDF-platen mee in het interieur kunnen verwerkt worden' bevestigt de heer David. 'Dit betekent dat de totale hoeveelheid aan toegepast brandvertragend materiaal sterk kan worden opgedreven, wat de algehele brandveiligheid ten goede komt.'

Antivlam(R) by Spano en Firax(R) FR-MDF by Spanolux zijn alletwee drager van het Certifire Approved Product Klasse I-keurmerk. Ook het Centrum voor Brandveiligheid van TNO-Bouw uit Delft kende Antivlam(R) by Spano een Klasse 1 beoordeling toe voor brandvoorplanting.

Op de Internationale Bouwbeurs 2001 in Utrecht, besteedt TRITRADE speciale aandacht aan haar gamma brandvertragende produkten (hal 10 F051, nr).

Het houtaanbod voor de professional draagt de Tritrade-merknaam. Tritrade maakt deel uit van de Triax-groep. Sinds mei 1999 vormen Spano, Spanolux en Dekaply samen Triax. De Triax-groep haalde vorig jaar een omzet van ruim 200 miljoen Euro met 600 medewerkers. Spano, opgericht in 1963, exporteert wereldwijd met een omzet van 107 miljoen Euro in 2000 en 375 werknemers. In 1999 steeg de totale jaarproduktie tot boven de 800.000 kubieke meter. Spanolux, opgericht in 1996 en gelegen in de Belgische Ardennen realiseerde in 2000 een omzet van 45 miljoen Euro. Het bedrijf heeft 110 medewerkers en een productiecapaciteit van 200.000 kubieke meter MDF per jaar. Dekaply is opgericht in 1961 en telt 150 medewerkers die de productie van MFF, componenten en gelamineerde facedboards. In 2000 realiseerde Dekaply een omzet van 48 miljoen Euro. In de 'Triax houdt van hout'-missie staat milieubewustzijn voorop.

Voor nadere informatie, contacteer:
De Kie
Jan de Grave