ZyLAB gaat samenwerking aan met @work

Datum nieuwsfeit: 02-02-2001

Samenwerking @Work en ZyLAB

Snel en overal telewerken

Amsterdam, februari 2001 - ZyLAB, ontwikkelaar van document imaging en full-text retrieval software is een samenwerking aangegaan met de zakelijke breedband internetaanbieder @Work. Door de snelle internetverbindingen van @Work is het mogelijk om vanaf verschillende locaties snel en efficiënt toegang te krijgen tot documentatie. Deze documentatie wordt met behulp van de ZyLAB-software via een intranet toegankelijk gemaakt.

Tijd- en plaatsonafhankelijk werken
ZyLAB en @Work maken het mogelijk om op een eenvoudige en betaalbare manier, vanaf iedere plaats in de wereld en op ieder moment van de dag, te zoeken in papieren en elektronische archieven. @Work levert snel internet tegen een vast tarief per maand aan bedrijven en organisaties. De software en technologie van ZyLAB maken het mogelijk om documenten digitaal te archiveren en vanaf elke plek ter wereld met een soort zoekmachine te benaderen. Op deze manier kan plaatsonafhankelijk gewerkt worden.

"Dankzij deze technologie is het mogelijk om overal en altijd met anderen te communiceren en toegang te krijgen tot informatie. Hierdoor kan het werk in principe op elk gewenst tijdstip en op elke gewenste plaats worden gedaan", zegt Jan Scholtes, directeur van ZyLAB Technologies in Amsterdam. "Dit biedt duidelijk ongekende nieuwe mogelijkheden en enorme voordelen voor mobiele- en telewerkers."

"Samen bieden @Work en ZyLAB de faciliteiten die ervoor zorgen dat medewerkers van onze klanten minder in de file staan, flexibele werktijden kunnen hebben, thuis de post kunnen lezen en eenvoudig documenten in archieven kunnen zoeken en vinden", zegt Coco Geluk, Director @Work. "Wij zijn continu op zoek naar nieuwe toepassingen voor onze breedband internettechnologie. De totaaloplossing die wij nu met ZyLAB aanbieden is daar een mooi voorbeeld van."

ZyLAB Technologies BV, Hoogoorddreef 9, 1101 BA Amsterdam. Tel.: 020 - 69 19 550, fax: 020 - 6965175, e-mail: (info@zylab.nl). Website: www.zylab.nl.

Over @Work
@Home Benelux biedt de zakelijke markt onder de naam @Work een scala aan breedband internetdiensten. @Home Benelux is een breedband internet provider, ontstaan uit een samenwerkingsverband van Excite@Home uit de Verenigde Staten, Essent en Intel. Met @Work kunnen bedrijven hun bestaande analoge telefoonlijn opwaarderen tot een internetverbinding met een snelheid van 2 Megabits per seconde. Dat is zo'n dertig keer sneller dan via een gewone 28,8kb modemverbinding. Bedrijven die kiezen voor de service van @Work krijgen voor een vast bedrag per maand de beschikking over razendsnelle toegang tot internet en e-mail. Daarnaast kunnen bedrijven op topsnelheid nieuws, informatie, videobeelden en software downloaden. De breedbandservice van @Work is uitermate geschikt voor bedrijven die veel data verzenden en ontvangen. @Work biedt een totaaloplossing met een goede prijs/kwaliteitverhouding voor bedrijven tot en met 250 computergebruikers die veel on line communiceren, zoals drukkerijen, reclamebureaus, architectenbureaus, internetbedrijven en zakelijke dienstverleners. Op dit moment is @Work 'on line' in Amsterdam. Op korte termijn volgt de rest van de Randstad.

ZyLAB
ZyLAB, opgericht in 1983, is de eerste leverancier die een volledig programma leverde om teksten op een PC platform te doorzoeken. Inmiddels wordt ZyLAB software door meer dan 570,000 gebruikers wereldwijd benut. In Nederland worden de softwareoplossingen ingezet door vele beursgenoteerde bedrijven, advocatenkantoren en overheidsinstellingen.
ZyLAB levert uiteenlopende softwarepakketten voor informatieverwerking, waaronder: ZyIMAGE software voor het verwerken van de gescande pagina's, indexeren en opslaan van deze informatie en het doorzoeken en opvragen van alle informatie. ZyALERT voor het automatisch informeren van benoemde doelgroepen en ZyIMAGE Webserver voor het toegankelijk maken van de informatie over het web. ZyLAB heeft wereldwijd kantoren in Nederland, de USA, de UK, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Singapore en Sydney.

Voor redactionele informatie:
PB0401
Influx PR, Marald Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034,
fax: 055-3602661, e-mail: (PRInflux@cs.com), website: www.influx-pr.com. of:
@Home Benelux BV, Marieke van Kruiningen, Gyroscoopweg 90-92, 1042 AX, Amsterdam. E-mail: (pr@corp.nl.home.com), telefoon: 020-8855640, fax:020-8855520, website: www.home.nl