Politiebericht Brabant-Noord: winkeldiefstal

Politiebericht Brabant-Noord: Oss 2-02-2001
Persbericht district Maasland

SNELHEIDSCONTROLE

Donderdagmiddag is snelheidscontrole gehouden op de Kampweg in Vorstenbosch Op deze weg waar 80 km/u gereden mag worden werden 237 voertuigen gecontroleerd. Hiervan zijn er 41 bekeurd omdat ze te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 128 km/u.

WINKELDIEFSTAL, Oss

Donderdagavond is een 44-jarige vrouw uit Oss aangehouden. De vrouw werd in een winkel aan de Walstraat in Oss betrapt toen ze voor ruim fl. 115,- aan kleding wegnam. Tegen de vrouw is proces-verbaal opgemaakt.

WAPEN AANGETROFFEN, Oss

Donderdagavond zijn bij een controle van een auto op de John F. Kennedybaan in Oss enkele wapens aangetroffen. De 21-jarige bestuurder uit Alphen bleek in het bezit te zijn van een busje CS gas. Verder had hij voor direct gebruik een honkbalknuppel in de auto liggen. De wapens zijn in beslag genomen en tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

TE VEEL GEDRONKEN, Oss

Donderdagavond zijn twee mannen bekeurd. Een onopvallende surveillance van de politie Maasland zag een auto rijden op de Singel 1940 1945 in Oss. Daar het vermoeden bestond dat de bestuurder van de auto gedronken had werd een opvallende surveillance eenheid ter plaatse verzocht om een stopteken te geven. Nadat de auto tot stilstand was gebracht bleek, dat de bestuurder en de bijrijder kort daarvoor van positie gewisseld hadden. Beide mannen, een 35-jarige man uit Oss en een 33-jarige man uit Herpen, moesten een blaastest ondergaan. Daaruit bleek dat beiden te veel gedronken hadden om een auto te mogen besturen. Ze kregen een rijverbod van respectievelijk 1 en 5 uur. Tegen beide mannen is proces-verbaal opgemaakt.

MAN AANGEHOUDEN VOOR MISHANDELING, Oss

In de nacht van donderdag op vrijdag is een 31-jarige man uit Oss aangehouden. De man had op de Hooghuisstraat in Oss een 19-jarige man uit Oss mishandeld. Het slachtoffer liep over de genoemde straat toen hij werd aangesproken door de andere. Het slachtoffer werd daarop direct door de man enkele keren in het gezicht gestompt. Hij hield hier enkele kneuzingen in het gezicht over. De 31-jarige Ossenaar is voor verder onderzoek ingesloten.

BROMFIETSCONTROLE, Heesch

Vrijdagmorgen is een bromfietscontrole gehouden op de Osseweg in Heesch. Totaal 21 bromfietsen werden op de rollentestbank gecontroleerd. Hierbij bleek bij 7 bromfietsen het vermogen te hoog te zijn. Tegen de bestuurders is proces-verbaal op gemaakt.