Euronext Avondflits: hoe is het met de beurzen?

Datum nieuwsfeit: 02-02-2001
Euronext Amsterdam

02 Feb 2001 Avondflits

De Amsterdamse indices bleven de gehele dag lusteloos. De AEX-index daalde met 0,5% en de Amsterdam Midkap-index met 0,2%. De technologie- en telecomsectoren waren in mineur: beleggers vrezen dat de economische groei sterker zal afremmen, en dat op investeringen in deze bedrijfstakken als eerste zal worden bezuinigd. Defensieve fondsen hielden beter stand.

In de Verenigde Staten verschenen werkgelegenheidscijfers en metingen van het consumentenvertrouwen. De cijfers waren aanleiding tot koersdalingen. De Dow Jones weet de schade te beperken, de Nasdaq moet flink terug.

De overige Europese beurzen zijn verdeeld: ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen