Politie start onderzoek dood Veenendaals echtpaar

Datum nieuwsfeit: 03-02-2001

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 3-02-2001
Extra Persbericht district Heuvelrug, 18.45 uur

Start onderzoek dood Veenendaals echtpaar (1e bericht)

VEENENDAAL Op zaterdagochtend 3 februari rond 05.00 uur trof de Politie in een woning te Veenendaal het lichaam aan van een 44-jarige vrouw en een 53-jarige man. De vrouw bleek te zijn overleden. Haar 53-jarige partner werd per ambulance vervoerd naar het ziekenhuis. Hij is later overleden.

Omdat de Politie een misdrijf niet uitsloot, werd in de vroege ochtend een grootschalig onderzoek gestart. De Technische Recherche heeft in en om de woning een uitgebreid sporenonderzoek gehouden. Op zaterdagmiddag werd een Recherche Bijstandsteam gevormd van 30 rechercheurs. Dezelfde middag werd een buurtonderzoek gehouden in de omgeving van het woonhuis en werden diverse getuigen gehoord.

Op zondag 4 februari zal op beide slachtoffers sectie worden verricht. Tot op heden heeft de Politie geen personen aangehouden.

Noot voor de redactie/

Noot voor redacties