Outkast in voorprogramma Eminem in Rotterdam Ahoy

Datum nieuwsfeit: 04-02-2001

BMG NEDERLAND

Hip hop duo Outkast niet te stoppen

HIP HOP DUO OUTKAST NIET TE STOPPEN

Het lijkt alsof het Amerikaanse hip hop duo Outkast momenteel niet meer te stoppen is. Met hun nieuwe single Ms. Jackson (afkomstig van het album Stankonia) scoorde zij afgelopen week de TMF Superclip én de Boxtopper (The Box). Vanaf deze week is Outkast tevens de radio 3 FM Megahit. Outkast zal op 4 februari a.s. het voorprogramma verzorgen voor de Amerikaanse rapper Eminem in de Rotterdamse Ahoy.

Het vierde album Stankonia is in Amerika al weken goed voor een Top 10 postitie. Met meer dan een half miljoen verkochte exemplaren kwam Stankonia binnen op de tweede plaats in de albumlijst.

Outkast debuteerde in 1995 met Southernplayalisticadillacmuzik en kwam op de derde plaats van de Billboard R&B Chart binnen en behaalde hier platina mee. In datzelfde jaar ontving Outkast een Source Award in de categorie Best New Group or Duo.
De opvolger ATLiens werd ook platina en Aquemini kreeg een waardering van 5 sterren (maximale aantal) van raptijdschrift Source .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: BMG NEDERLAND B.V.
Kim van Adelberg
Telefoon: (035) 6256 231