Boekbank integreert info handelsregister in boekhouding

Datum nieuwsfeit: 05-02-2001
Bron: 7x24
Meer uit deze bron

Informatie uit het handelsregister direct in de boekhouding

Boekhouden via internet heeft als voordeel dat men tijdens het boekhouden toegang heeft tot alle informatie die op het web te vinden is. En deze informatie direct kan toevoegen aan de eigen administratie. BoekBank brengt in samenwerking met de Kamers van Koophandel nu de mogelijkheid om bij het invoeren van relaties (afnemers/leveranciers) gebruik te maken van de gegevens uit het handelsregister.

De voordelen van het gebruik van de gegevens uit het handelsregister zijn:

- 40% tijdwinst bij het invoeren van de mutaties in de boekhouding. Alle gegevens van een afnemer of leverancier worden met 1 druk op de knop vanuit het handelsregister opgenomen in de eigen administratie. Naam, adres, woonplaats, telefoon, fax, postbus e.d.

- Bedrijven gebruiken de officiële gegevens uit het handelsregister. Als b.v. een factuur niet (op tijd) betaald wordt kan dit van belang zijn.

- Omdat vanuit het handelsregister tevens informatie over het soort bedrijf, het aantal personeelsleden en de per branche unieke BIK-code worden opgenomen kan belangrijke marketinginformatie direct vanuit de boekhouding worden geproduceerd.

Het invoegen van gegevens uit het handelsregister in de boekhouding is voor de abonnees van BoekBank gratis.

Noot redactie:

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot

Hans van Heertum
Deccaweg 38