Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Atofina kiest webMethods B2B

Datum nieuwsfeit: 05-02-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

ATOFINA kiest webMethods om integratie voor business-to-business (B2B)-initiatieven in de distributieketen te stroomlijnen

webMethods B2B biedt nauwe integratie met belangrijkste afnemers en aanbieders in de chemische industrie, waardoor real time uitwisseling van informatie mogelijk wordt.

Amsterdam, 5 februari 2001 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend aanbieder van business-to-business integratie (B2Bi)-oplossingen, maakt vandaag bekend dat ATOFINA Chemicals webMethods B2B heeft gekozen om de communicatie en informatie-uitwisseling tussen ATOFINA en de belangrijkste afnemers en leveranciers in de chemische industrie te automatiseren. webMethods B2B zal real time transacties mogelijk maken en de efficiency in de distributieketen verbeteren, kostenbesparingen realiseren en de relaties met strategische klanten en toeleveranciers verstevigen.

Volgens Forrester Research groeit de on line zakelijke handel in de VS razendsnel. Men verwacht dat B2B e-commerce in 2004 een waarde van 2,7 biljoen dollar zal vertegenwoordigen. ATOFINA Chemicals, een divisie van ATOFINA, het op vijf na grootste chemische bedrijf ter wereld, voedt deze enorme groei in B2B door te zorgen dat haar klanten en leveranciers een uiterst betrouwbaar platform kunnen gebruiken voor de uitwisseling van bedrijfskritische gegevens. Dankzij webMethods B2B kan ATOFINA haar SAP 4.6-systeem direct via internet koppelen met de backend ERP (Enterprise Resource Planning)-systemen van haar voornaamste handelspartners. Klanten en leveranciers van ATOFINA kunnen daardoor forecasts delen, in real time de beschikbaarheid van materialen nagaan, en inkooporders aanmaken en wijzigen. Bovendien kunnen partners orderbevestigingen ontvangen, verzend- en levertijdbevestigingen, alsmede informatie over facturen.

"ATOFINA zocht naar een bedrijf met een bewezen staat van dienst, dat ons een oplossing kon bieden die geen partnerspecifieke configuraties in onze SAP 4.6-omgeving zou vereisen," legt Dave Seifert, CIO van ATOFINA Chemicals, uit. "webMethods is de perfecte match. Zij hebben veel ervaring met SAP en hebben een grote voorsprong op andere bedrijven in het aanbieden van business-to-business integratieoplossingen voor de chemische industrie. We hebben de partnerspecifieke configuraties inderdaad weten te vermijden dankzij webMethods."

ATOFINA heeft webMethods niet alleen gekozen om een veilig B2B-platform voor naadloze integratie met handelspartners te leveren, maar ook om een flexibele, gestandaardiseerde B2B-infrastructuur te bouwen die voor alle toekomstige B2Bi-projecten gebruikt kan worden. Geplande integratieprojecten zijn onder meer Elemica, de chemische mega-marktplaats, en ATOFINA's webwinkel, Atofina.com. Doordat webMethods B2B een brede ondersteuning van alle internetstandaarden en -protocollen biedt, wordt ATOFINA in staat gesteld om bestaande en nieuwe handelspartners snel te integreren, met zo min mogelijk druk op de bedrijfsmiddelen en bestaande technologiesystemen.

"Het doet ons veel plezier dat we ATOFINA de mogelijkheid kunnen bieden om de efficiency van hun distributieketen voor de meest strategische klanten en leveranciers te verbeteren," zegt Glenn MacKenzie, directeur Chemical Industry Solutions van webMethods. "Met webMethods B2B kan ATOFINA haar handelspartners snel integreren, zonder veranderingen in hun bestaande technologie-infrastructuur te hoeven aanbrengen. Daardoor neemt de waarde van on line handel verder toe. Door webMethods B2B in te zetten om de integratieprojecten te vereenvoudigen en de distributieketen te stroomlijnen, krijgt ATOFINA de flexibiliteit om zich aan te passen wanneer het bedrijf haar business-to-business e-commerce initiatieven uitbreidt."

Over ATOFINA

ATOFINA Chemicals (voorheen Elf Atochem North America) produceert hoogpresterende chemicaliën en polymeren. Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor in Philadelphia. ATOFINA heeft een omzet van meer dan 2 miljard dollar en heeft meer dan 4000 mensen in dienst. ATOFINA Chemicals is onderdeel van ATOFINA, het op vijf na grootste chemische bedrijf ter wereld, met een omzet van 17 miljard dollar. ATOFINA (Parijs) is de chemische tak van TotalFinaElf, het op vier na grootste olie- en gasbedrijf ter wereld (NYSE: TOT). Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.AtofinaChemicals.com.
Over webMethods

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van softwareoplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi). Als het enige bedrijf dat zowel via Internet als in de gehele 'extended enterprise' naadloze B2Bi kan leveren, biedt webMethods aan wereldwijde top-2000-bedrijven en aan B2B-marktplaatsen een complete, end-to-end oplossing voor het integreren van klanten, leveranciers en partners tot een real time handelsnetwerk en het verbeteren van de interne operationele efficiëntie. De productreeks van webMethods stelt bedrijven in staat om nieuwe bronnen van inkomsten te genereren, de banden met klanten te verstevigen, inefficiënties in de distributieketen substantieel te verminderen en de interne zakelijke processen te stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. De belangrijkste verticale markten voor webMethods zijn chemie, financiële dienstverlening, hightech fabricage en telecommunicatie. Het bedrijf bedient wereldwijd meer dan 500 klanten van wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical Company, Fidelity Investments, Grainger, Motorola en Starbucks tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ChemConnect, e-STEEL en PetroCosm. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Voor meer informatie:

webMethods, Jill Latta, marketing director EMEA,
telefoon: +31 (0)35 646 2627, e-mail: (jlatta@webmethods.com)

Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 417 71 77, e-mail: (annemieke@footprint.nl)



reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie