Jorma Halonen nieuwe president Volvo Truck Corporation

BedrijfsautoRAI

7-2-01

Jorma Halonen nieuwe president Volvo Truck Corporation

Jorma Halonen is benoemd tot de nieuwe president van Volvo Truck Corporation. Hij volgt Tryggve Sthen op, die president is geworden van Volvo Global Trucks. Jorma Halonen was president en CEO van Scanias Zuid-Amerikaanse activiteiten.

Met zijn ervaring in de branche en de internationale functies die hij heeft bekleed, is Jorma Halonen een sterke leider. Hij zal de ontwikkeling van Volvo Truck Corporation in een klantgericht concern met een duidelijk merkbeeld verder vorm geven, aldus Tryggve Sthen. Aan het einde van 2000 heeft AB Volvo, Volvo Global Trucks opgericht. Deze divisie is verantwoordelijk voor de productie en marketing van de truckmerken Volvo, Renault en Mack. Volvo Global Trucks is de grootste truckproducent in Europa.