Paardensport besluit over herstructureringsproces

Datum nieuwsfeit: 07-02-2001
Horses of the Dutch

VVCO en IHEC akkoord met herstructurering NHS

BAARN Binnen de NHS, koepelorganisatie van zestien lidorganisaties op het gebied van de paardensport, vindt een herstructureringsproces plaats, dat tot één nationale paardensportorganisatie moet leiden. Het besluitvormingsproces is inmiddels zover gevorderd, dat de lidorganisaties op 7 februari 2001 in de Ledenraad van de NHS dienen aan te geven of zij instemmen met de herstructureringsplannen.

Als eerste lidorganisatie heeft de VVCO, de vereniging van concours hippique gevende organisaties, zijn vertegenwoordiger in de Ledenraad gemandateerd akkoord te gaan met de plannen. Ook de IHEC, onderdeel van de VVCO waarin de organisatoren van de internationale concoursen hippique zijn verenigd, staat achter de herstructureringsplannen. Voor meer informatie over de herstructureringsplannen van de NHS kan men terecht op de NHS-website www.paardensport.nl