Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Topjaar Nieuw-Zeelands toerisme

Datum nieuwsfeit: 07-02-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Lankhorst Public Relations

Topjaar voor Nieuw-Zeelands toerisme

Nijmegen, 7 februari 2001

Goed voorteken aan vooravond eeuwfeest

Topjaar Nieuw-Zeelands toerisme

Het toerisme in Nieuw-Zeeland beleefde in 2000 een topjaar. Nooit eerder bezochten zoveel buitenlandse vakantiegangers (1,78 miljoen, waarvan 22.200 Nederlanders) het land. De grote promotiecampagne `100% Pure New Zealand, de lage stand van de NZ-dollar en de Olympische spelen in buurland Australië, droegen bij aan dit succes.

Het aantal buitenlandse toeristen groeide in 2000 met 11 procent ten opzichte van 1999. Vooral de belangstelling van Britten, Australiërs en Aziaten (met name Chinezen en Zuid-Koreanen) nam sterk toe. Het aantal vakantiegangers uit Nederland steeg met 16 procent tot 22.200. Naast de overweldigende natuur, de sportieve uitdagingen en de kleurrijke Maori-cultuur vormt de lage stand van de NZ-dollar een extra motief voor Nederlanders om naar Nieuw-Zeeland te reizen. Kostte de NZ-dollar twee jaar geleden nog ongeveer f1,30 momenteel ligt de koers net boven één gulden.
Het groeiende aantal buitenlandse bezoekers is een goed voorteken aan de vooravond van het eeuwfeest van het toerisme in Nieuw-Zeeland. In 2001 is het namelijk honderd jaar geleden dat de New Zealand Tourism Board op initiatief van de toenmalige premier sir Joseph Ward het levenslicht zag.

In 1903 telde het verkeersbureau voor het eerst het aantal buitenlandse reizigers: 5.233. Anno 2001 maakt de New Zealand Tourism Board wereldwijd promotie en heeft het kantoren in 12 verschillende landen. Het aantal buitenlandse vakantiegangers stijgt richting twee miljoen.

Nieuwe brochure
Het verkeersbureau grijpt het eeuwfeest aan om de promotiecampagne `100% Pure New Zealand' kracht bij te zetten. In Nederland gebeurt dat onder meer met een advertentiecampagne in reis-, lifestyle- en opiniebladen. En met een vernieuwde editie van de reisplanner (bijgevoegd bij dit persbericht), in deze brochure worden alle mogelijkheden voor een vakantie in Nieuw-Zeeland uitgebreid beschreven.

De informatie is ook te bekijken via de internetsite www.purenz.com. Voor de reisindustrie is er een speciale website www.tourisminfo.govt.nz.

Noot aan de redactie (

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie