Kinderbijbels in braille voor India

Datum nieuwsfeit: 08-02-2001

Amersfoort, 8 februari 2001

Kinderbijbels in braille voor India

ERMELO Brailledrukkerij Proson van het christelijk centrum voor blinden en slechtzienden Sonneheerdt in Ermelo, gaat kinderbijbels in braille produceren om kinderen in India kennis te laten maken met de Bijbel. De boekjes worden gemaakt in opdracht van United Bible Society (UBS) in Stuttgart, in het kader van het project Words of Wisdom.

De kinderbijbels worden in zes Indiase dialecten gedrukt; duizend exemplaren per dialect. Iedere kinderbijbel bestaat uit negen bijbelverhalen, zowel in grootletter-schrift als in braille. De boekjes zijn zo ontwikkeld dat blinde kinderen ze samen met hun ziende ouders kunnen lezen. De eerste serie zal eind mei in India worden verspreid.

Via het Words of Wisdom-project wil de UBS ervoor zorgen dat blinde en slechtziende kinderen in ontwikkelingslanden kennis kunnen maken met de Bijbel. Eerder vervaardige brailledrukkerij Proson voor dit project al 18.000 boekjes voor de Fillippijnen en 22.000 exemplaren voor Franstalige kinderen in Afrika.

De brailledrukkerij, een van de oudste takken van grafisch bedrijf Proson, is de grootste van West-Europa.

Noot voor redacties