Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

One.Tel introduceert Home or Away Calling Card

Datum nieuwsfeit: 09-02-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Persbericht

'Home or Away' maakt goedkoper bellen compleet

Internationaal bellen nu ook goedkoop met Belbudget of kabelabonnement

AMSTERDAM - vrijdag 9 februari 2001 - Het aantal Nederlanders dat bewust kiest voor een goedkope manier van telefoneren neemt hand over hand toe. Abonnementen via de kabel of het Belbudgetabonnement van KPN zijn alternatieven voor prijsbewuste consumenten die bereikbaar zijn verkiezen boven zelf regelmatig telefoneren. Deze goedkopere abonnementen hebben echter ook een nadeel: de tarieven voor het telefoneren naar het buitenland zijn vele malen hoger. One.Tel biedt met haar Home or Away Calling Card echter de oplossing.

De Home or Away Calling Card kan zowel thuis als buitenshuis (zowel in binnen- als buitenland) gebruikt worden. Vele Nederlanders worden, terwijl op vakantie, opgezadeld met bijzonder hoge kosten die hotels of providers van mobiele telefoons hun klanten rekenen indien er vanuit het buitenland met het thuisfront gebeld wordt. Het VARA consumentenprogramma KASSA! besteedde hier reeds aandacht aan en noemde de Home or Away Calling Card een goedkope en eenvoudige oplossing. De kaart is echter niet alleen geschikt voor vakantiegangers, maar ook voor consumenten die gebruik maken van KPN Belbudgetabonnementen of telefonie via de kabel. Met de Home or Away Calling Card kan vanaf elk toestel, inclusief telefooncellen, vanuit 29 landen gebeld worden naar nationale en internationale bestemmingen tegen de lage tarieven die One.Tel haar klanten biedt. De kaart is gratis voor iedere One.Tel klant en een welkome aanvulling voor de prijsbewuste en belbeluste Nederlander!

One.Tel Nederland

S One.Tel Nederland is gestart in december 1998.

S One.Tel Nederland heeft een klantenbestand met meer dan 450.000 klanten en maandelijks worden daar actief 50.000 nieuwe klanten bij geworven.

S One.Tel Nederland is een aanbieder van vaste telefoniediensten (lokaal, nationaal en internationaal), internetprovider en heeft een internationale telefoonkaart (Home-or-Away kaart) voor al haar klanten.

S One.Tel gaat begin 2001 'mobiel' aanbieden.

S One.Tel Nederland heeft 262 medewerkers.

S One.Tel heeft Europese vestigingen in Nederland, Frankrijk, Engeland, Zwitserland en Duitsland. Informatie over de gehele onderneming is te vinden op: www.onetel.nl.

S One.Tel Nederland maakt gebruik van alternatieve distributiekanalen via toonaangevende Nederlandse retailers, zoals GWK, Dixons en Kwantum.

One.Tel Limited (Australia ASX: ONE)

S One.Tel is een zeer competitief wereldwijd opererend telecombedrijf met meer dan 2 miljoen klanten.

S Het bedrijf staat stevig in de wereldwijde telecommarkt, met vestigingen in Australië, Amsterdam, Londen, Zurich, Parijs, Frankfurt en Hong Kong.

S One.Tel staat in Australië aan de beurs genoteerd. Groot aandeelhouders zijn News Corporation Murdoch met 24% en PBL (Packer familie) met 24%. De overige aandelen zijn in handen van particulieren en medewerkers van One.Tel. In februari 1999 injecteerden News Corporation (News) en Publishing and Broadcasting Limited (PBL) AUS$ 709 miljoen in One.Tel. In maart 2000 hebben News Corp en PBL opties uitgeoefend ter waarde van AUS$ 280 miljoen, ook hebben in dezelfde maand institutionele beleggers een totaal van AUS$ 340 miljoen aan kapitaal geplaatst.

S In april en september 1999 tekende One.Tel contracten ter waarde van AUS$. 1.1 miljard met Lucent Technologies voor de aanleg van het nieuwe nationale GSM 1800 netwerk in Australië. In mei 2000 heeft One.Tel de Next Generation GSM 1800 Network in Sydney op de markt gebracht. Andere steden zijn in augustus gestart.

Voor meer inlichtingen kunt u contact opnemen met:

Henk Pieters, One.Tel Nederland Suzanne Plug, Neve Public Relations (hpieters@onetelnet.nl) (suzanne@nevepr.nl) 020 - 71 01 356 0251 - 211 322

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie