Hoogleraar wilt een Europees Parlement van drie kamers

Datum nieuwsfeit: 09-02-2001
Embargo tot 9 februari 16.30 uur

Hoogleraar Regionaal Bestuur in Internationaal Perspectief in oratie: Toevoeging nationale, lokale en regionale vertegenwoordigers aan Europees Parlement moet democratisch gehalte EU bevorderen

Integratie in het Europees Parlement (EP) van verschillende niveaus van volksvertegenwoordiging komt de democratische besluitvorming van de Europese Unie ten goede. Dit zegt professor Hoetjes in zijn inaugurele rede die hij vandaag, 9 februari, uitspreekt ter gelegenheid van zijn benoeming tot Bijzonder hoogleraar Regionaal Bestuur in Internationaal Perspectief, aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Maastricht (UM).

Hoetjes stelt voor leden gekozen door de lokale, regionale en ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen