Voorzitter HBO-raad wil herschikking van hoger onderwijs

Datum nieuwsfeit: 09-02-2001
HBO-Raad

09-02-2001

Leijnse wil herschikking van het hoger onderwijs

De voorzitter van de HBO-raad, prof. dr. Frans Leijnse, heeft zich op het symposium van de Organisatie voor Strategische Arbeidsmarktvraagstukken van de Universiteit Tilburg uitgesproken voor een nieuwe indeling van opleidingen in het hoger onderwijs. Het onderscheid tussen beroepsgerichte en wetenschappelijke opleidingen vindt hij achterhaald. Deze indeling biedt naar zijn oordeel slechts een schijnzekerheid. Hij pleit er daarom voor om bij de invoering van het bachelor/masterstelsel in het hoger onderwijs opleidingen in te delen op basis van hun daadwerkelijke inhoud.

Als belangrijkste reden ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen