Oosterhout stelt volksinitiatief in

Datum nieuwsfeit: 09-02-2001
Referendum Nieuws, 9 februari 2001

OOSTERHOUT STELT VOLKSINITIATIEF IN

De gemeente Oosterhout (NB) heeft, op initiatief van de lokale partij Groen Brabant, op 30 januari unaniem twee verordeningen aangenomen die een correctief referendum en een volksinitiatief mogelijk maken. Het Referendum Platform adviseerde deze gescheiden in te stellen zodat, indien het gemeentelijk referendum gelijkgeschakeld wordt, het volksinitiatief kan blijven bestaan. In de raad zitten Gemeentebelangen, CDA, VVD, PvdA, Groen Brabant, D66 en een onafhankelijk raadslid. De verordeningen werden unaniem aangenomen. Oosterhout telt 52.000 inwoners.

Hiermee is Oosterhout de tweede gemeente met een volksinitiatief; de eerste was Nijmegen ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen