Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Harmelense inwoners niet content met telefoonboek

Datum nieuwsfeit: 10-02-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Persbericht

Harmelen, 10 februari 2000

Belangen Harmelense Inwoners
niet content met behandeling van
brief verspreiding telefoonboek.

De Harmelense inwonersvereniging heeft zowel KPN Telecom als het College en de Raad van Woerden aangeschreven over het feit dat Harmelen en Woerden niet in één telefoongids staan. Zij heeft aangedrongen op voorzienin-gen hiervoor (gids 9 gratis voor Harmelen beschikbaar) en het in de toekomst vermelden van beide gemeenten in één gids.

De brief stond 25 januari jl. op de agenda van de raadsvergadering. Een verschil met het vroegere Harmelen is dat Woerden (nog) geen spreektijd biedt, zodat er geen speciale aandacht voor het geschrevene kan worden gevraagd.

Vanuit het gemeentehuis verzekerde men dat de brieven met zorg een aandacht door de Raad worden behandeld en het de moeite loont naar de raadsvergadering te gaan. Dit werd een volledige deceptie. De lijst met ingezonden brieven komt niet eens aan bod wanneer een raadslid zich om een of andere reden niet geroepen voelt er iets over te zeggen. Een 'rad van avontuur'-behandeling dus.

De Harmelense vereniging heeft met haar brief nog geluk gehad. Niet dat er serieus op de inhoud werd ingegaan, de betreffende partij gebruikte de brief met de opmerking 'wij zijn verheugd dat Belangen Harmelense Inwoners de VVD steunt in haar actie...', dus alleen maar om zelf te scoren. De opmerking draait natuurlijk het begrip volksvertegenwoordiging volkomen om. Inwoner kunnen zich afvragen of het wel zin heeft de Raad aan te schrijven. De burgemeester zakte door zijn slechte voorbereiding op het onderwerp ook door het ijs. Hij wist niet eens te vertellen of er ooit een brief over samenvoegen in één gids naar KPN Telecom was verzonden (noot: dit blijkt ook niet het geval te zijn geweest).

Al met al maakt de behandeling van brieven in de Raad geen overtuigende indruk. Belangen Harmelense Inwoners heeft de gemeentesecretaris dit gemeld en sugges-ties ter verbetering aangedragen.

Overigens heeft ook de Directie van KPN Telecom nog steeds niet op de brief gereageerd. Pogingen om via het aanvraagnummer (0800-0184) een gratis gids te verkrijgen, liepen op niets uit.

Nadere informatie: J. Bakker, 0348-44.2016

Belangen Harmelense Inwoners
Uitsluitend aandacht voor de belangen van de inwoners!

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie