Persberichten Regiopolitie Groningen

zondagochtend 11 februari 2001

Dagelijkse berichten

Groningen: lastige klant
In een café aan de Grote Markt heeft de politie vannacht een 27-jarige stadjer aangehouden. De man wilde niet voldoen aan de huisregels en werd vervolgens uit de kroeg gezet. Hierbij verzette hij zich en sloeg hij een portier. De man is overgedragen aan de politie en na verhoor en een proces verbaal heengezonden.

Groningen: Hitlergroet
Een 45-jarige man uit Groningen vond het afgelopen nacht nodig tegen passerende agenten de Hitlergroet en enkele beledigende opmerkingen te moeten maken. Hierna vluchtte de man, maar na een korte achtervolging kon hij worden opgepakt. De man bleek behoorlijk onder invloed van alcohol en is ter ontnuchtering ingesloten.

Groningen: diefstal drank
In een supermarkt aan de Kerklaan werd een 42-jarige stadjer gistermiddag betrapt bij de diefstal van twee flessen whisky De man werd aangesproken door een medewerker. Hierna zette hij een fles terug en wilde vervolgens de winkel verlaten. Toen de medewerkers hem weer aanspraken bedreigde hij hen met een mes. Hij kon door het personeel worden overmeesterd en worden overgedragen aan de politie. De man is ingesloten.

Groningen: overval drogisterij
Op de Verlengde Hereweg is gistermiddag een overval gepleegd op een drogisterij. Kort voor sluitingstijd werd een 30-jartige medewerkster bedreigd door een ongeveer 25 jarige man. De man legde in eerste instantie goederen op de toonbank om af te rekenen. Toen de medewerkster de kas opende toonde de verdachte een grot mes en eiste het kasgeld. Hij deed vervolgens een greep in de kas en ging er met een groot deel van het daggeld vandoor. Een buurtonderzoek leverde nog niets op.

Diversen: alcohol
Op de Potgieterstraat hield de politie bij een controle een 75-jarige stadjer aan. Hij bleek iets meer dan 0.5 promille alcohol in zijn bloed te hebben. Ook in de Vinkenstraat moest een stadjer er aan geloven. De man, 21-jaar oud, had 1 promille in zijn bloed. Ook in Holwierde werd een 28-jarige man aangehouden. Hij reed zichtbaar onder invloed met zijn fiets over de Hogelandsterweg . Bij controle bleek de man 1.2 promille in zijn bloed te hebben. Terwijl op de Zuringstraat in Appingedam een 33-jarige stadjer 1 promille teveel gedronken had. In Mussel werd een 51-jarige inwoner van Musselkanaal bekeurd. Hij bleek iets meer dan 0.7 promille in zijn bloed te hebben.

Rodeschool: dodelijk ongeval
Zaterdagavond ontstond op de Hooilandsweg vlak voor de bebouwde kom van Roodeschool een dodelijk ongeval. Een 22-jarige man uit Spijk verloor vermoedelijk door te hoge snelheid en een in de weg gelegen wegversmalling de macht over het stuur van zijn auto. Hij kwam in een slip en botste vervolgens tegen een naast de weg gelegen landbouwtractor. De bestuurder was op slag dood. Het voertuig was total los en moest worden afgesleept. *Op weg naar het ongeval raakten een tweetal agenten in de Hoofdstraat te Uithuizermeeden in een slip en belandden tegen een boom. Beide politiemensen, 31 en 37 jaar oud, moesten met verwondingen naar een ziekenhuis in Groningen worden gebracht. De politieauto was zeer zwaar beschadigd. De agenten maken het goed.

Stadskanaal: geen voorrang
Op de Navolaan verleende een 77-jarige vrouw uit Gasselternijveen met haar auto gisterochtend bij het afslaan geen voorrang aan een 46-jarige bromfietster. Het slachtoffer, afkomstig uit Stadskanaal, liep door de botsing vermoedelijk een sleutelbeenbreuk op en moest naar het ziekenhuis in Stadskanaal.

Stadskanaal: diefstal schoenen
Een 25-jarige vrouw uit Stadskanaal werd gistermiddag in een schoenenzaak aan de Oude Markt betrapt bij de diefstal van een paar schoenen. Zij werd door het personeel van het bedrijf overgedragen aan de politie. Aan het bureau bleek de vrouw nog een straf te moeten uitzitten. Zij werd na verhoor ingesloten voor de parketpolitie

Eppenhuizen: botsing tegen lantaarnpaal
Gisterochtend botste een 29-jarige inwoner van Uithuizen op de Provincialeweg met zijn auto tegen een lantaarnpaal. De bestuurder had juist een andere auto ingehaald en is vermoedelijk door het opvriezende wegdek in een slip geraakt. Hij kwam met zijn auto tegen een links gelegen lichtmast tot stilstand. De man moest naar het ziekenhuis in Groningen worden gebracht, waar hij werd opgenomen. De auto was total los

Veendam: autos in siertuin
Op de kruising Transportweg en Ambachtsweg botsten gisterochtend twee personenautos frontaal op elkaar. Een 37-jarige automobilist uit Wildervank verleende geen voorrang aan een 28-jarige Veendammer. Beide voertuigen kwamen na de botsing in een siertuin van een bedrijf tot stilstand. De voertuigen waren zwaar beschadigd. De bestuurders kwamen er zonder kleerscheuren vanaf. .

Middelstum: auto te water
Op de Molenweg raakte vannacht een auto met twee inzittenden te water. Toen agenten ter plaatse kwamen ging een van de politiemensen te water om te zien of er nog inzittenden in de auto zaten. Dit bleek echter niet en terwijl de agent weer op de wal klom kwamen de beide inzittenden weer aangelopen. Zij bleken zelf uit het voertuig te zijn geklauterd. Beide inzittenden bleken alcohol te hebben gebruikt en van hen werd een blaastest opgenomen. De politie maakt proces verbaal op. Gealarmeerde brandweer en ambulances konden onverrichterzake terug keren.

Kornhorn: hennep in de auto
Op de Provincialeweg heeft de politie gisterochtend een 35-jarige man uit Kornhorn aangehouden. Hij bleek bij controle in zijn auto een vijftal vuilniszakken met gedroogde hennepplanten te vervoeren. De hennep en de auto van de verdachte werden in beslag genomen. De verdachte is voor nader onderzoek ingesloten.

Doezum: botsing met boom
Een 27-jarige vrouw uit Oudega raakte gisteravond gewond bij een botsing op de Kaleweg. De vrouw verloor door nog onbekende oorzaak de macht over het stuur van haar personenauto en kwam tegen een boom tot stilstand. De onfortuinlijke bestuurster moest met nekklachten naar een ziekenhuis in Groningen.

Winschoten: dealers
Op de Johan Modastraat heeft de politie vannacht een 19-jarige man zonder vaste woonplaats opgepakt. Hij trachtte heroïne te verkopen aan een 20 en 21-jarige Duitse gebruiker. Alle drie verdachten werden meegenomen naar het bureau. Bij de dealer werd bijna 10 gram drugs aangetroffen. De verdachten zijn na verhoor heengezonden.

Winschoten: poging doodslag
Een 28-jarige man uit Pekela is vannacht op het Marktplein opgepakt. Agenten zagen dat de man enkele keren probeerde een 19-jarige vrouw uit Winschoten, met wie hij een onenigheid had, met zijn auto omver te rijden. Toen agenten de man staande hielden bleek hij alcohol te hebben gebruikt. Bij een blaastest werd ruim 1.3 promille vastgesteld. Het rijbewijs van de man is ingenomen en hij werd ingesloten. De vrouw heeft nog geen aangifte gedaan.

Winschoten: lastige klant
De politie heeft vannacht een 32-jarige man uit Pekela in een cel ingesloten. De man bleek een toegangsverbod te hebben voor een café aan de Markt. Hij trachtte echter steeds weer het perceel binnen te dringen en schold de hele buurt bij elkaar. Ondanks vorderingen van de politie weigerde hij te vertrekken. Hij is daarop voor de rest van de nacht ingesloten.

Inlichtingen afdeling Communicatie tel.0900-8844