VNU krijgt goedkeuring EC voor overname ACnielsen

VNU N.V.

Haarlem, 12 februari 2001

VNU KRIJGT GOEDKEURING EUROPESE COMMISSIE VOOR OVERNAME ACNIELSEN

De Europese Commissie heeft op maandag 12 februari 2001 bekend gemaakt dat zij het openbaar bod van VNU op alle uitstaande gewone aandelen van ACNielsen Corporation verenigbaar acht met de gemeenschappelijke markt. Met dit besluit is voldaan aan alle voorwaarden die op het bod van toepassing zijn. VNU verwacht het bod op woensdag 14 februari 2001 (12.00 uur 's nachts lokale tijd New York City) gestand te kunnen doen.

Volgens Citibank N.A., de depotbank voor het openbaar bod, waren op 9 februari 2001 na sluitingstijd in totaal 54.818.284 van de gewone aandelen van ACNielsen, of ongeveer 93% van de 59.215.212 in omloop gebrachte en uitstaande aandelen, geldig aangeboden en niet teruggetrokken (inclusief aandelen aangeboden door middel van een leveringstoezegging).

website: news.vnu.nl

The offer for all the outstanding shares of ACNielsen common stock is being made through, and the foregoing announcement is qualified in its entirety by reference to, Artist Acquisition, Inc.'s Tender Offer Statement on Schedule TO, including the Offer to Purchase dated December hase dated December 22, 2000, and the related letter of transmittal, which can be obtained for free, along with other filed documents, at the SEC's website www.sec.gov. ACNielsen stockholders should read the Offer to Purchase and related letter of transmittal in their entirety before making any decision as to whether to tender their shares into the offer.