Newconomy stelt buitengewone vergadering aandeelhouders uit

Datum nieuwsfeit: 12-02-2001
Bron: Newconomy
Newconomy

Newconomy stelt Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders uit

Amsterdam, 12 februari 2001

Newconomy N.V. (Euro.NM: NEWY), het economisch netwerk van internetbedrijven (www.newconomy.com/), maakt bekend dat de op 23 januari 2001 aangekondigde Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders in goed overleg met de geschorste bestuursvoorzitter, Maurice de Hond, is uitgesteld. Op dit moment wordt gewerkt aan een voor het bedrijf en haar aandeelhouders goede oplossing. Op 5 maart a.s., of zoveel eerder als mogelijk is, volgt hieromtrent nadere informatie. Verdere toelichting met betrekking tot dit persbericht wordt niet gegeven.

Achtergrondinformatie:

Profiel Newconomy
Newconomy vormt een economisch netwerk ('Econet') van internetbedrijven. Newconomy is het actieve middelpunt van dit netwerk en stimuleert de ontwikkeling en groei van deze bedrijven. De onderneming verstrekt risicodragend kapitaal en bevordert onderlinge contacten en kennisoverdracht. Bovendien begeleidt Newconomy het management van de partnerbedrijven en werft zij managementpotentieel voor het netwerk en leidt deze op door het Newcademy-programma. Newconomy is sinds 20 april 2000 genoteerd aan de Euro.NM Amsterdam (Euro.NM: NEWY).

De Newconomy-netwerkpartners
Het Newconomy-netwerk bestaat uit de volgende bedrijven: A.L.S, AdValue, BitMagic, BuyOnline, DigiNotar, Em@ilco International, Green Dino, ilse media groep, Infostrada, IPOtentials, Macropolis, MeyerMonitor, Net Effect, OOiPtech, Pango Systems, Pharmaplaza, Pro Active International, PuntEDU, RealMapping, Ricardo.nl (Veiling.com), SmartHaven, TIE Holding, Tryllian, Urbanbite, Virtual Industries, Virtual Industries International (Sapenda.com en Veritate Technologies), WineSmart, WISH-NOKNOK en Yooz.com.

Eerder investeerde Newconomy ook in NetlinQ Groep en InfoAgent Solutions.

Onderdeel van het netwerk zijn ook twee door Newconomy opgerichte ondernemingen: Newcademy en Newconomy Publishing.

Met een belang in de Franse branchegenoot Apollo Invest is de eerste stap gezet in de opbouw van een Europees netwerk van internetondernemingen.