Politieberichten Limburg-Noord: Venlo

Datum nieuwsfeit: 12-02-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 12-02-2001 Mediaberichten 11 februari (16.00 uur)

Venlo drugszaak

VENLO De politie heeft zondagmiddag bij een 24-jarige man uit Nettetal, 55 gram hashish in beslag genomen. Die hij even tevoren op de Bolwaterstraat had gekocht. De man kon de opgelegde boete van fl, 275,00 niet betalen zodat de zaak met snelrecht zal worden afgedaan.

Tegelen bedrijfsinbraak

TEGELEN Een getuige zag hoe zondagmiddag een man met dozen aan het slepen was in een bosperceel aan de Julianastraat en waarschuwde de politie. Die trof die man niet meer aan met wel een aantal kartonnen dozen, verstopt onder takken. Daarin zaten schoenen en rekenmachines die gestolen bleken te zijn uit enkele opleggers die stonden gestald op het nabij gelegen terrein van een transportbedrijf. Van enkele opleggers bleken de dekzeilen kapot gesneden. Wat er precies is gestolen en wat daarvan de waarde is, is nog niet bekend. Namens het benadeelde bedrijf is inmiddels aangifte gedaan.

Venlo drugszaak

Venlo Politiemensen in burger werden zondagavond op de Peperstraat aangesproken door een 26-jarige man uit Venlo die hen vroeg of zij drugs wilden kopen. De man werd daarop prompt aangehouden en kreeg een boete van fl. 200,00. Bij controle bleek hij ook nog een boete van fl. 750,00 te moeten betalen. Nadat de man fl. 950,00 had afgerekend is hij weer in vrijheidgesteld. Met een verblijfsontzegging voor 8 uur.

Heibloem woningbrand

HEIBLOEM De slaapkamer van een woning aan de Staldijk is zondagavond helemaal uitgebrand. Waarschijnlijk heeft een TV of videorecorder korstsluiting gemaakt waardoor de band is ontstaan. Bij het uitbreken van de brand waren de bewoners niet thuis. Toen zij thuis kwamen probeerden zij de brand te blussen, maar uiteindelijk moest daar de brandweer aan te pas komen. Het hele pand liep veel roetschade op.

Venray onder invloed

VENRAY Politiemensen waarschuwde in de nacht van zondag op maandag een 46-jarige man uit Maastricht dat hij niet met zijn auto moest gaan rijden omdat de man gedronken had. Tot hun verbazing kwamen ze dezelfde man even later tocht tegen op de Accaciastraat. Na een ademanalyse kreeg de man een rijverbod voor 6 uur. De man bleek verder geen rijbewijs te hebben. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt, waarna hij weer in vrijheid is gesteld.

Venlo beroving

VENLO Een 51-jarige man uit Venlo is in de nacht van zondag op maandag op laffe wijze beroofd van enkele honderden guldens. Het slachtoffer liep over de Pastoor Heijstraat toen hij opeens vanachter op zijn hoofd en rug geslagen werd. Daardoor viel de man op de grond en terwijl één man hem vasthield, haalde de andere een portemonnee met enkele honderden guldens uit zijn kleding. Het slachtoffer heeft zich onder doktersbehandeling gesteld. Hij is niet in staat een signalement van zijn overvallers te geven, zodat de politie getuigen vraagt zich te melden. Telefoon 0900-8844.

Roermond onder invloed

ROERMOND Een 29-jarige man uit Roermond is in de nacht van zondag op maandag op de Kapellerpoort met zijn auto tegen enkele verkeersborden gereden. De gewaarschuwde politie stelde vast dat hij teveel gedronken had. Na ademanalyse kreeg hij een rijverbod voor 6 uur en is er proces-verbaal opgemaakt.

Venlo Duitse politie zoekt getuigen

VENLO Zondag 4 februari is een 20-jarige vrouw aangerand door een onbekende man en daarbij ontzet door drie Nederlandse jongens of mannen. De Duitse politie wil graag met hen in contact komen.

Het slachtoffer verliet rond 02.00 uur de E-3 discotheek in Geldern en werd daar op de parkeerplaats aangerand en mishandeld door een onbekend gebleven man. Talrijke mensen moeten dat gezien hebben, maar hebben zich waarschijnlijk niet gerealiseerd wat er gebeurde. Drie Nederlandse jongens of mannen zagen de ernst van de situatie wel in, grepen de aanvaller vast en trokken hem van het slachtoffer weg, dat daardoor kon vluchten. Hierop liet het drietal de verdachte los. De vrouw is na de mogelijk mislukte verkrachting naar het ziekenhuis gegaan voor behandeling en daar opgenomen. Zij heeft inmiddels aangifte gedaan en de politie is een onderzoek gestart. Daarbij zijn de getuigenverklaringen van de drie Nederlanders van wezenlijk belang. Vandaar dat de politie hen vraagt contact op te nemen met de centrale recherche in Kalkar. Telefoon 0049 2428 880 of met de recherche in Geldern, telefoon 0049 2831 5041250.

Venlo 686 bekeuringen Straatmaat

VENLO Afgelopen week zijn in het kader van het project Straatmaat 686 bekeuringen uitgeschreven. Het merendeel (214) wegens fout parkeren. Verder 63 voor het rijden door het rode licht; 37 wegens het rijden in strijd met een gesloten verklaring. Scooterrijders kregen in totaal 71 bekeuringen. De meeste (26) voor teveel vermogen.