Lunchflits Euronext Amsterdam

Datum nieuwsfeit: 12-02-2001
Euronext Amsterdam

12 Feb 2001 Lunchflits

In tegenstelling tot de belangrijkste andere beurzen, noteren zowel de AEX-index als de Amsterdam Midkap-index lager dan het slot van vrijdag. De handel is rustig, bedrijfsnieuws van betekenis is er niet. Als gevolg van het flink lagere slot van de Nasdaq afgelopen vrijdag zijn de technologie en telecom de belangrijkste dalers; zo levert ASML bijna 3% in en KPN bijna 2%. Defensievere fondsen doen het daarentegen vrij goed.

De overige Europese beurzen zijn beter gestemd. Om half een noteert Londen 0,6% hoger, Brussel 0,1%, Parijs 0,4% en Frankfurt 0,7%.

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen