Ebookers.com breidt uit met te boeken wintersportreizen

Datum nieuwsfeit: 12-02-2001
EBOOKERS.COM BREIDT UIT MET ONLINE TE BOEKEN WINTERSPORTREIZEN

Samenwerking met Ski Horizon maakt wintersportaanbod mogelijk

Amsterdam - 12 februari 2001, Onder de naam skibookers kan de Nederlandse consument nu online bij ebookers.com/nl een keuze maken uit het breedst mogelijke wintersportaanbod: 238 skiresorts verspreid over 5 Europese landen. In deze resorts zijn duizenden accommodaties geselecteerd die online te boeken zijn.

Klik, zoek & boek: men krijgt eenvoudig toegang tot deze grootste database van online te boeken wintersport accommodaties door op de homepage van ebookers.com/nl op skibookers te klikken. Binnen het Nederlandstalige menu van de database kan op eenvoudige wijze geselecteerd worden op de items accomodatie, land, regio, plaats, grootte en prijsklasse. De foto's die op de site geplaatst zijn maken het mogelijk de accomodaties op het scherm te bekijken. Daarnaast biedt de database veel meer beeldmateriaal over de bestemmingsomgeving, etc. De duizenden opgenomen accomodaties zijn online en realtime te boeken. Prijzen staan vermeld in de lokale munteenheid, euro en nederlandse gulden.

De skibookers site biedt tevens de mogelijkheid om diverse ski-gerelateerde producten zoals skipassen, skimateriaal, skilessen, liftpassen en wintersportverzekeringen online te boeken of bespreken.

Nadat een accommodatie geboekt is, kan men via de ebookers.com/nl zoek & boek machine razendsnel een bijpassende vlucht naar de grote wintersport luchthavens (Salzburg, Innsbruck, Geneve, Zurich, Chamonix, Munchen, Milaan) reserveren. Ebookers.com garandeert de beste prijzen & aansluitingen die beschikbaar zijn. Ook deze vluchten zijn zonder uitzondering real time en online te boeken.

De skibookers site is uitgerust met een helpdesk. Gedurende het gehele zoek & boek proces kan de hulp in worden geroepen van Nederlandstalige en Engelstalige medewerkers.

"Na de zeer succesvolle lancering van de Nederlandse ebookers.com site hebben wij nu kans gezien de Nederlandse consument het breedste aanbod online te boeken ski accommodaties in een Nederlandstalige omgeving aan te bieden. Ebookers.com als Europa's grootste online reisburo loopt hiermee voorop met de expansie van online te boeken reizen. Het voordeel is hierbij dat de consument bij één leverancier zowel de accommodatie als de bijbehorende vluchten kan boeken. En dat alles onder de garantie van de normale Nederlandse leveringsvoorwaarden van het ANVR, SGR en de IATA en eventueel met gebruik van de eigen helpdesk", aldus Ab Polak, directeur van ebookers.com in Nederland.

Profiel ebookers.com
Ebookers.com plc is Europa's grootste online reisbureau. Het biedt een compleet pakket reisproducten en services online aan. Het pakket omvat onder andere gereduceerde prijzen voor vluchten via allianties met 72 grote luchtvaartmaatschappijen en kortingen bij meer dan 14.000 hotels over de hele wereld. De ebookers.com groep is in Frankrijk en Finland als eerste begonnen met interactieve websites voor reizen. Ebookers.com is inmiddels in 11 europese landen aktief met een online aanbod dat realtime te boeken is. In alle 11 landen biedt ebookers.com het meest concurrerende online reisaanbod. Ebookers.com is niet alleen in de gerealiseerde omzet europa's grootste online reisburo. Met een online aanwezigheid in 11 europese landen heeft ebookers.com een markt van 275.000.000 (miljoen) potentiele klanten. Ook qua bereik is ebookers.com derhalve verreweg europa's grootste online reisburo.

Momenteel is ebookers.com actief in 11 landen: Frankrijk, Spanje, Finland, Duitsland, Ierland, Noorwegen, Zweden, Zwitserland, Groot-Brittannië, Denemarken en Nederland.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100
Gemma Robertson
e-mail: (gemmar@text100.nl)

ebookers.nl
Peter Hoornweg, commercial manager on line

e-mail: (Peter.hoornweg@ebookers.com)