Nederlandse Gasunie digitaliseert tekeningenarchief

Datum nieuwsfeit: 13-02-2001
NV.Nederlandse Gasunie digitaliseert tekeningenarchief.

Aranea Repro b.v. te Zaandam heeft van de N.V.Nederlandse Gasunie te Groningen een order ontvangen tot het digitaliseren van het technische tekeningenarchief.

Het conventionele archief, dat zich op vier verschillende lokaties in Nederland bevindt, wordt gedigitaliseerd en geprepareerd voor implementatie in het EDM systeem dat bij de N.V.Nederlandse Gasunie in gebruik is. Aranea Repro b.v. is geselecteerd uit meerdere aanbieders. Vooral de zeer hoge kwaliteit van de scans en de professionele logistieke aanpak zijn doorslaggevend geweest voor de gunning door de N.V.Nederlandse Gasunie aan Aranea Repro b.v. Het archief bevat meer dan 167000 tekeningen en de laatste digitale bestanden zullen op 1 mei 2001 door Aranea Repro opgeleverd worden.

Aranea Repro b.v.
Ronde Tocht 10