Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Grootschalig onderzoek digitale audiotechnologie in Europa

Datum nieuwsfeit: 13-02-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Creative toekomstgericht dankzij grootschalig Europees onderzoek digitale audio

Creative Labs heeft bij MORI, een ervaren onderzoeksinstituut, een grootschalige studie aangevraagd over de toekomst van de digitale audiotechnologie in heel Europa.

Amsterdam, 13 februari 2001 - Creative (Nasdaq: CREAF) de mondiale leider van de producten voor digitaal PC-entertainment en het Internet, heeft bij MORI, het meest gerespecteerde en grootste onafhankelijk onderzoeksinstituut van het Verenigd Koninkrijk, een diepgaand en innoverend onderzoek aangevraagd. De peiling bestudeert de nieuwe trends in de audiotechnologie voor thuisgebruik. Het onderzoek vindt plaats in Zweden, Duitsland, Nederland, Frankrijk, Rusland, Polen, Italië, Spanje, Groot-Brittannië en Portugal. De volledige resultaten worden eind februari/begin maart 2001 verwacht.

Deze grootschalige studie peilt naar de verhouding tussen mensen, hun audio-entertainment en de middelen die ze gebruiken om toegang te krijgen tot muziek, ze op te slaan en af te spelen. Om de gezichtspunten en meningen van zoveel mensen in te zamelen, coördineert MORI een netwerk van plaatselijke onafhankelijke instituten die vertrouwd zijn met de nuances van elk land. In Nederland zal het onderzoek worden uitgevoerd door ITC Environs. De beslissing om een pan-Europese peiling te houden, volgt op het succes van een eerste onderzoek dat in de zomer van 2000 in Groot-Brittannië werd gevoerd. Creative zal de Britse informatie integreren met de resultaten van de negen andere landen, om een document tot stand te brengen dat de nieuwe behoeften en wensen van alle Europese consumenten zal verduidelijken.

"Als een bedrijf dat in heel de wereld bekend staat om zijn innovatie en zijn leiderspositie in digitaal entertainment, zijn wij ons zeer scherp bewust van de noodzaak om naar de consumenten te luisteren," zegt Riccardo de Rinaldini, European Marcoms Manager bij Creative Labs Europe. "Elk Europees land heeft unieke, beslissende kenmerken, terwijl de nieuwe technologieën, de veranderende lifestyle, de prijzen en de voorkeuren van de klanten heel de muziekwereld veranderen. De resultaten van dit unieke initiatief van Creative zullen ons vertellen wat het publiek van digitale muziek verwacht en hoe de markt zich in de toekomst zal ontwikkelen." "e-MORI, de divisie voor het Internet en de nieuwe media van MORI, is trots op zijn leidende rol in dit initiatief, de grootste studie van dit soort die wij ooit hebben uitgevoerd," vertelt Simon Duke, projectleider bij MORI. "Wij willen met ongeveer 20.000 mensen in tien landen praten. Onze bevindingen zullen punten van overeenkomst en de interessante verschillen tussen de markten in dit snel ontwikkelende terrein aan het licht brengen."

De volledige resultaten van het onderzoek zullen in februari/maart 2001 aan de pers worden voorgesteld.

Over Creative Labs:
Creative (www.europe.creative.com) is de mondiale leider in de producten voor digitaal PC-entertainment en het Internet. Het is beroemd om zijn Sound Blaster, heeft de multimedia-revolutie gelanceerd en is nu de drijvende kracht achter het digitale entertainment op de PC, met producten als de enthousiast ontvangen D.A.P. Jukebox. De innovatieve hardware, eigen technologie, toepassingen en diensten van het bedrijf maken gebruik van het Internet en geven de consumenten de kans om overal en op elk moment digitaal entertainment van hoge kwaliteit te ervaren.

Creative Technology, dat in 1981 werd gesticht, heeft zijn hoofdkwartier in Singapore en zijn Europese hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk. In 1993 werd Creative Labs Europe gevormd, om een groter aandeel te veroveren van het groeiende potentieel van de Europese markt. General Manager Michael Sullivan heeft er een volwaardige Europese divisie van gemaakt, met hoofdkwartier in Berkshire, UK. Creative Labs Europe is in de voorbije drie jaar negen keer groter geworden en heeft nu filialen in Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Denemarken, Zweden en Polen. Op 19 juli 1995 werd in het Ierse Dublin het European Operations and Technical Centre (EOTC) officieel geopend. Het EOTC dient als centraal knooppunt voor de snel groeiende Europese activiteiten van Creative Labs. Het staat in voor een efficiënt gelokaliseerde, aangepaste levering van producten aan de Europese markt en voor de ondersteuning van de klanten, als aanvulling op de werking van de filialen in de verschillende landen. De Europese divisie telt momenteel ongeveer 570 medewerkers.

Over MORI (Market & Opinion Research International): MORI (www.mori.com) is het grootste onafhankelijke full service studiebureau van Groot-Brittannië. Het werd in 1969 gesticht door zijn huidige voorzitter, professor Robert Worcester. Het bedrijf is georganiseerd volgens klantgerichte gespecialiseerde sectoren, zoals nieuwe media, business-to-business, consumenten en kleinhandel, bedrijfscommunicatie, telecommunicatie, reizen en toerisme en internationaal onderzoek.

e-MORI is een afdeling van MORI die zich concentreert op de nieuwe elektronische technologieën, zoals het Internet, IT en telecommunicatie, maar ook nieuwe muziek- en entertainment-technologieën als digitale televisie. Het werk van e-MORI's bestrijkt: de efficiëntie en verbetering van websites, e-shopping, het beheer van de klantenrelaties (ECR) op het web, online reizen en online entertainment, de houding tegenover technologie, het gebruik van het Internet en andere technologieën voor de meest diverse toepassingen, van gezondheidsinformatie tot online beurstransacties.

Voor meer informatie over en gebruik van grafisch materiaal kunt u kijken op:
www.europe.creative.com/company/artwork/welcome.asp

Voor meer inhoudelijke informatie over bovengenoemde producten en het opvragen van dia's en review exemplaren kunt u, bij voorkeur via e-mail, contact opnemen met:

Text 100 Public Relations Creative Labs
Yero Horlings Markus Eggermont
Te. +31 (0) 20 5304339 Tel. +32 (0)3 287877
E-mail: (yeroh@text100.nl) E-mail:
(markus_eggermont@cle.creative.com)

Creative Labs informatienummers voor eindgebruikers: Nederland +31 (0)11 3230081
België +32 (0)3 2878777

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie