Werkgevers technische groothandel onder druk

Datum nieuwsfeit: 14-02-2001
FNV

Werkgevers technische groothandel onder druk
Regio Noord - (groningen@fnv.nl)

Een groot aantal leden en kaderleden van FNV Bondgenoten uit Noord-Nederland hebben de demonstratieve bijeenkomst in Utrecht bijgewoond. Doel was om in de technische groothandel de actiestrategie te bepalen nu de CAO-onderhandeling met de WTG, de werkgeversorganisatie, is vastgelopen. Bestuurder Nico Meijer van FNV Bondgenoten in Groningen licht toe hoe in het Noorden de druk op de werkgevers zal worden opgevoerd.

Informatie in bedrijven
Leden werkzaam Technische Unie, Wortelboer, P.B. Venema, Plieger, Lasaulec, Bernard en Oscar Keip zijn namens hun collega`s naar Utrecht gegaan om daar het besluit te nemen de actie in de bedrijven verder voort te zetten. In eerste instantie zal het daarbij gaan om het informeren van alle werknemers in de technische groothandel over het feit dat er geen CAO is en wat de gevolgen daarvan zijn.

Meer druk
Vervolgens zal binnen iedere onderneming via bijeenkomsten en druk op ondernemingsraden gevraagd worden om het CAO -overleg weer vlot te trekken, op basis van het door de samenwerkende bonden ( Unie, Dienstenbond CNV en FNV Bondgenoten) gedane eindbod.

Beroep op werkgevers
Voorzitter Hans de Vries van FNV Bondgenoten deed tijdens de demonstratieve bijeenkomst, waar ruim 700 mensen aanwezig waren, een beroep op alle werkgevers en hun organisaties om de WTG te bewegen het overleg weer op te pakken. Hij kon zich namelijk niet voorstellen dat door deze negatieve houding het veel geprezen poldermodel om zeep zal werd geholpen.

Nadere informatie
Nico Meijer, bestuurder Handel FNV Bondgenoten regio Noord Telefoon 06-51319275 of 050- 3631194
(nicomeij@bg.fnv.nl) (E-mail)
Jan Franken, bestuurder sector Handel en landelijk actieleider FNV Bondgenoten Telefoon 030-2637164

Meer nieuws? Ga naar www.fnv.nl/noord.