WINESMART.COM tevreden over resultaten in 2000

Datum nieuwsfeit: 14-02-2001
Bron: Newconomy
Newconomy

WINESMART.COM tevreden over resultaten in 2000 (14-02-2001)

Londen, 14 februari 2001 - De directie van WineSmart.com is tevreden over de resultaten die behaald zijn sinds het in augustus van het vorig jaar begon met de internetverkoop van minder bekende en moeilijk te vinden wijnen uit zowel de Nieuwe Wereld als Europa.

Verkopen kwamen goed op gang in oktober. In de maand november waren zij bijna 40% hoger en zij stegen in december nog eens met 82%. Ruim 31% van de verkopen bestaat uit orders van bestaande klanten. De gemiddelde levertijd in landen van de Europese Unie is drie dagen.

Curt Howell, algemeen directeur van WineSmart.com, verwacht een verdere snelle groei van wijnverkopen via internet. Hij is optimistisch over de toekomst van internetverkopen van de voedingsmiddelen en drankensector, die op dit moment 23% van alle over de internet verkrijgbare goederen bedragen.

Het aanbod van WineSmart.com bestaat uit ruim 200 wijnen. Een aantal daarvan wordt op exclusieve basis in Europa verkocht. Het hoofdkantoor van WineSmart staat in Londen, maar het klantencentrum en de wijnopslag zijn in Nederland gevestigd, vanwaaruit ook de distributie plaatsvindt. Newconomy is een van de aandeelhouders van WineSmart.com

Related links:
Winesmart.com